Błędy z wydrukiem fiskalnym i konfiguracji modułu Paragony.pl
Utworzono:
2016-03-30
Ostatnia aktualizacja: 2025-05-14
Ostatnia aktualizacja: 2025-05-14
Liczba odwiedzin posta: 9149
Masz problemy z wydrukiem fiskalnym lub konfiguracją modułu Paragony.pl (dawniej Fiskator) w Fakturowni? Dowiedz się, jak skutecznie rozwiązać błędy związane z połączeniem urządzeń fiskalnych i ustawieniami systemowymi. W artykule znajdziesz wskazówki dotyczące najczęstszych problemów oraz instrukcje konfiguracji, które pomogą Ci szybko przywrócić prawidłowe działanie.
Błędy z wydrukiem fiskalnym i konfiguracji modułu Paragony.pl
Poznaj najczęstsze błędy pojawiające się podczas konfiguracji i użytkowania modułu fiskalnego oraz sprawdź, jak je skutecznie rozwiązać.
- Błąd "[Produkt] można wydrukować z PTU nie wyższym niż X%" lub "Błędne oznaczenie stawki PTU (lub brak), próba sprzedaży w stawce nieaktywnej lub próba sprzedaży towaru zablokowanego"
W tym przypadku należy zmienić nazwę produktu - najpierw edytować produkt w zakładce Magazyn > Produkty, a po zmianie nazwy produktu w karcie produktu, edytować paragon i wczytać produkt ponownie, o nowej nazwie. Jeśli paragony wystawiane są automatycznie przez integracje ze sklepami internetowymi i nazwy produktów zaczytywane są ze sklepu - nazwę produktu należy zmienić też w sklepie internetowym. Sugerujemy zmianę na początku nazwy produktu, gdyż liczba znaków nazwy produktu na paragonie jest limitowana - moduł ma ograniczenie do 40 znaków.
Możesz również włączyć opcję Wstaw oznaczenie literowe stawki podatku w nazwie produktu przesyłanej do fiskalizacji, dzięki której nazwa każdego produktu będzie unikatowa w zależności od stawki VAT. Opcja dostępna jest po przejściu do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Twoje konto > sekcja Inne. Szczegółowe informacje o tej funkcji znajdziesz w artykule Oznaczenie literowe stawki podatku w nazwie produktu przesyłanej do fiskalizacji.
- Brak dostępu do strony drukarek
- Błąd fiskalizacji faktury na osobę fizyczną
- Połączenie z portem COM nie powiodło się: Brak odpowiedzi. Czy to na pewno drukarka fiskalna?
Ścieżka ustawień do zmiany protokołu różni się w zależności od producenta / modelu drukarki. Jeśli nie wiesz jak zmienić protokół komunikacji na swojej drukarce fiskalnej, należy odwołać się do instrukcji obsługi danej drukarki.
Należy również sprawdzić, czy drukarka jest ustawiona na połączenie USB, a nie TCP/IP. W przypadku ustawienia interfejsu komunikacji na TCP/IP, drukarka będzie oczekiwać na połączenie przez Wi-Fi, a nie przez port USB.
Warto sprawdzić też, czy nie jest obecnie aktywny inny program blokujący komunikację po danym porcie na przykład program testowy producenta drukarki lub moduł fiskalny innego programu sprzedażowego, z którego przenosisz się do Fakturowni. Dany program należy wyłączyć, aby Paragony.pl mogły nawiązać połączenie z drukarką.
- Adres drukarki w nieprawidłowym formacie, oczekiwano "ip:port"
Błąd wskazuje, że dane wpisano w nieprawidłowym formacie lub nie zostały wpisane żadne dane w tej rubryce - domyślnie podajemy w niej wyszarzony przykład, w jakim formacie należy wpisać dane. Adres IP oraz Port należy skonfigurować i znaleźć w ustawieniach drukarki - ścieżka różni się w zależności od producenta / modelu drukarki. Jeśli nie wiesz jak to zrobić, należy odwołać się do instrukcji drukarki lub skontaktować z serwisem drukarek.
Jeśli drukarka ma możliwość wyboru trybu pracy KLIENT lub SERWER - należy ustawić tryb pracy SERWER.
W przypadku połączenia z drukarką fiskalną przez Wi-Fi również należy upewnić się, iż pracuje ona na protokole Thermal lub Posnet.
- Niepoprawny kod autoryzacyjny API
Kod autoryzacyjny API możesz wygenerować również w zakładce Ustawienia > Drukarki fiskalne na swoim koncie w Fakturowni. Dostęp do tej zakładki mają tylko użytkownicy z rolą Właściciel konta i Administrator.
- Błąd operacji - niezerowe totalizery
- Inna waluta niż PLN
- Nietypowe znaki w nazwie produktu lub długa nazwa produktu
Innym błędem związanym z nazwą produktu jest długość nazwy produktu - w naszym module maksymalna długość wszystkich znaków to 40, dlatego przy wydruku paragonu program ucina nazwy dłuższe, niż zalecana.
- Niewłączony moduł Paragony.pl podczas wydruku paragonu
- Problemy związane z oprogramowaniem dodatkowym
Moduł Paragony.pl, w trakcie próby podłączenia do drukarki, może wyświetlić błąd "Brak dostępu". Oznacza to, że system operacyjny nie udzielił modułowi dostępu do portu drukarki. Powodów jest wiele, najpopularniejsze z nich to:
- inne działające oprogramowanie lub inne okno Paragony.pl, które już korzysta z drukarki fiskalnej i blokuje dostęp,
- wyłączona drukarka fiskalna,
- drukarka fiskalna w trybie pauzy – z otwartym menu konfiguracyjnym.
Sprawdź również:
Jak wystawiać e-paragony dla klientów sklepu internetowego?
Druk paragonów fiskalnych
Paragon fiskalny dla firmy z widocznym numerem NIP
Paragon fiskalny VAT marża
Miesięczny raport fiskalny (RO) - ewidencja sprzedaży paragonowej w raporcie JPK_VAT
Powrót
Komentarze
Bartek
Program nie ucina liczby znaków przy fiskalizacji na drukarce. Poproszę o informację czy można to jakoś ustawić
Pozdrawiam
2017-06-24 15:35
lukaszs
Fiskator ma ograniczenie do 40 znaków w nazwie produktu. Będzie ucinał wprowadzoną linijkę, jeśli znaków będzie więcej.
Pozdrawiam,
Łukasz
2019-05-17 10:03
zbyszek
wyświetlił się nagle taki komunikat, do tej pory wszystko działało a dzisiaj chcieliśmy wydrukować paragony i zaraz po uruchomieniu fiskalizatora pojawił się komunikat j/w.
2023-07-02 11:09
lukaszs
jeśli drukarka fiskalna jest połączona po Wifi to należy do pola podać adres IP i port drukarki. Dane należy skopiować z urządzenia.
Przesyłam zrzut ekranu odnośnie konfiguracji.
Pozdrawiam,
Łukasz
2023-07-03 09:47
Sławek
Wcześniej robiłem procedurę odwrotną: 1. wystawienie paragonu w fakturownia, 2. wydrukowanie paragonu fiskalnego, 3. wystawienie faktury do paragonu - ale to wymaga dodatkowego kroku oraz pokazuje podwójne dokumenty sprzedaży na liście dokumentów (paragon i faktura).
2023-10-16 21:34
lukaszs
protokoły online nie pozwalają na fiskalizację faktury bez NIP. Stare drukarki nie posiadają takiej restrykcji. Sugeruję wystawić paragon w systemie, by zainicjować wydruk w takim przypadku.
Dziękuję za kontakt.
Pozdrawiam,
Łukasz
2023-10-17 09:55
Michał
Dziwna sytuacja, ponieważ wszystko było ok a dziś drukuje paragony jako anulowane a są normalnie zrealizowane i opłacone. Mam taki status Druk fiskalny2024-01-25 14:52, przez: kontakt@dekorlux.pl
Nazwa drukarki: NOVITUSniedostarczono 2024-01-25 14:52
2024-01-25 15:09
Kacper_Seta
taka sytuacja może wystąpić, jeśli np. któraś z kolejnych pozycji na paragonie jest zablokowana - mogły być na niej zmieniane stawki VAT, drukarki blokują wielokrotne zmiany stawek dla produktu / pozwalają na fiskalizację tylko w najniższej z zarejestrowanych na danym produkcie. Wtedy należy zmienić nazwę produktu w zakładce Magazyn -> Produkty, a następnie edytować paragon i ponownie wczytać na nim produkt, już o nowej nazwie.
Natomiast w celu zbadania, czy w danym przypadku wystąpił dokładnie ten problem, proszę o przesłanie zgłoszenia mailowo na info@fakturownia.pl, podając adres e-mail, na który założone jest konto, oraz pliki z logami z zakładki Rejestr zdarzeń -> otwórz katalog w Fiskatorze.
Pozdrawiam,
Kacper
2024-01-25 15:19
Dodaj komentarz