Błędy z wydrukiem fiskalnym i konfiguracji modułu Paragony.pl
Utworzono:
2016-03-30
Ostatnia aktualizacja: 2024-12-12
Ostatnia aktualizacja: 2024-12-12
Liczba odwiedzin posta: 7191
Masz problemy z wydrukiem fiskalnym lub konfiguracją modułu Paragony.pl (dawniej Fiskator) w Fakturowni? Dowiedz się, jak skutecznie rozwiązać błędy związane z połączeniem urządzeń fiskalnych i ustawieniami systemowymi. W naszym artykule znajdziesz wskazówki dotyczące najczęstszych problemów oraz instrukcje konfiguracji, które pomogą Ci szybko przywrócić prawidłowe działanie.
Błędy z wydrukiem fiskalnym i konfiguracji modułu Paragony.pl
- Błąd "[Produkt] można wydrukować z PTU nie wyższym niż X%" lub "Błędne oznaczenie stawki PTU (lub brak), próba sprzedaży w stawce nieaktywnej lub próba sprzedaży towaru zablokowanego"
W tym przypadku należy zmienić nazwę produktu - najpierw edytować produkt w zakładce Magazyn > Produkty, a po zmianie nazwy produktu w karcie produktu, edytować paragon i wczytać produkt ponownie, o nowej nazwie. Jeśli paragony wystawiane są automatycznie przez integracje ze sklepami internetowymi i nazwy produktów zaczytywane są ze sklepu - nazwę produktu należy zmienić też w sklepie internetowym. Sugerujemy zmianę na początku nazwy produktu, gdyż liczba znaków nazwy produktu na paragonie jest limitowana.
- Błąd fiskalizacji faktury na osobę fizyczną
- Połączenie z portem COM nie powiodło się: Brak odpowiedzi. Czy to na pewno drukarka fiskalna?
Ścieżka ustawień do zmiany protokołu różni się w zależności od producenta / modelu drukarki - jeśli nie wiesz jak zmienić protokół komunikacji na swojej drukarce fiskalnej, należy odwołać się do instrukcji obsługi danej drukarki.
Należy również sprawdzić, czy drukarka jest ustawiona na połączenie USB, a nie TCP/IP - w przypadku ustawienia interfejsu komunikacji na TCP/IP, drukarka będzie oczekiwać na połączenie przez Wi-Fi, a nie przez port USB.
Warto sprawdzić też, czy nie jest obecnie aktywny inny program blokujący komunikację po danym porcie - na przykład program testowy producenta drukarki lub moduł fiskalny innego programu sprzedażowego, z którego przenosisz się do Fakturowni. Dany program należy wyłączyć, aby Paragony.pl mogły nawiązać połączenie z drukarką.
- Adres drukarki w nieprawidłowym formacie, oczekiwano "ip:port"
Błąd wskazuje, iż dane zostały wpisane w nieprawidłowym formacie lub nie zostały wpisane żadne dane w tej rubryce - domyślnie podajemy w niej wyszarzony przykład, w jakim formacie należy wpisać dane. Adres IP oraz Port należy skonfigurować i znaleźć w ustawieniach drukarki - ścieżka różni się w zależności od producenta / modelu drukarki. Jeśli nie wiesz jak to zrobić, należy odwołać się do instrukcji drukarki lub skontaktować z serwisem drukarek.
Jeśli drukarka ma możliwość wyboru trybu pracy KLIENT lub SERWER - należy ustawić tryb pracy SERWER.
W przypadku połączenia z drukarką fiskalną przez Wi-Fi również należy upewnić się, iż pracuje ona na protokole Thermal lub Posnet.
- Niepoprawny kod autoryzacyjny API
Kod autoryzacyjny API możesz wygenerować również w zakładce Ustawienia > Drukarki fiskalne na swoim koncie w Fakturowni. Dostęp do tej zakładki mają tylko użytkownicy z rolą Właściciel konta i Administrator.
- Błąd operacji - niezerowe totalizery
- Inna waluta niż PLN
- Nietypowe znaki w nazwie produktu lub długa nazwa produktu
Innym błędem związanym z nazwą produktu jest długość nazwy produktu - w naszym module maksymalna długość wszystkich znaków to 40, dlatego przy wydruku paragonu program ucina nazwy dłuższe, niż zalecana.
- Niewłączony moduł Paragony.pl podczas wydruku paragonu
- Problemy związane z oprogramowaniem dodatkowym
Moduł Paragony.pl, w trakcie próby podłączenia do drukarki, może wyświetlić błąd "Brak dostępu". Oznacza to, że system operacyjny nie udzielił modułowi dostępu do portu drukarki. Powodów jest wiele, najpopularniejsze z nich to:
- inne działające oprogramowanie lub inne okno Paragony.pl, które już korzysta z drukarki fiskalnej i blokuje dostęp,
- wyłączona drukarka fiskalna,
- drukarka fiskalna w trybie pauzy – z otwartym menu konfiguracyjnym.
Powrót
Komentarze
Bartek
Program nie ucina liczby znaków przy fiskalizacji na drukarce. Poproszę o informację czy można to jakoś ustawić
Pozdrawiam
2017-06-24 15:35
lukaszs
Fiskator ma ograniczenie do 40 znaków w nazwie produktu. Będzie ucinał wprowadzoną linijkę, jeśli znaków będzie więcej.
Pozdrawiam,
Łukasz
2019-05-17 10:03
zbyszek
wyświetlił się nagle taki komunikat, do tej pory wszystko działało a dzisiaj chcieliśmy wydrukować paragony i zaraz po uruchomieniu fiskalizatora pojawił się komunikat j/w.
2023-07-02 11:09
lukaszs
jeśli drukarka fiskalna jest połączona po Wifi to należy do pola podać adres IP i port drukarki. Dane należy skopiować z urządzenia.
Przesyłam zrzut ekranu odnośnie konfiguracji.
Pozdrawiam,
Łukasz
2023-07-03 09:47
Sławek
Wcześniej robiłem procedurę odwrotną: 1. wystawienie paragonu w fakturownia, 2. wydrukowanie paragonu fiskalnego, 3. wystawienie faktury do paragonu - ale to wymaga dodatkowego kroku oraz pokazuje podwójne dokumenty sprzedaży na liście dokumentów (paragon i faktura).
2023-10-16 21:34
lukaszs
protokoły online nie pozwalają na fiskalizację faktury bez NIP. Stare drukarki nie posiadają takiej restrykcji. Sugeruję wystawić paragon w systemie, by zainicjować wydruk w takim przypadku.
Dziękuję za kontakt.
Pozdrawiam,
Łukasz
2023-10-17 09:55
Michał
Dziwna sytuacja, ponieważ wszystko było ok a dziś drukuje paragony jako anulowane a są normalnie zrealizowane i opłacone. Mam taki status Druk fiskalny2024-01-25 14:52, przez: kontakt@dekorlux.pl
Nazwa drukarki: NOVITUSniedostarczono 2024-01-25 14:52
2024-01-25 15:09
Kacper_Seta
taka sytuacja może wystąpić, jeśli np. któraś z kolejnych pozycji na paragonie jest zablokowana - mogły być na niej zmieniane stawki VAT, drukarki blokują wielokrotne zmiany stawek dla produktu / pozwalają na fiskalizację tylko w najniższej z zarejestrowanych na danym produkcie. Wtedy należy zmienić nazwę produktu w zakładce Magazyn -> Produkty, a następnie edytować paragon i ponownie wczytać na nim produkt, już o nowej nazwie.
Natomiast w celu zbadania, czy w danym przypadku wystąpił dokładnie ten problem, proszę o przesłanie zgłoszenia mailowo na info@fakturownia.pl, podając adres e-mail, na który założone jest konto, oraz pliki z logami z zakładki Rejestr zdarzeń -> otwórz katalog w Fiskatorze.
Pozdrawiam,
Kacper
2024-01-25 15:19
Dodaj komentarz