Opłacanie kosztów w Fakturowni

Utworzono: 2025-03-20
Ostatnia aktualizacja: 2025-04-17
Liczba odwiedzin posta: 76

Opcja opłacania kosztów w Fakturowni umożliwia natychmiastowe dokonywanie płatności za wprowadzone do systemu dokumenty wydatkowe. Funkcjonalność ta jest realizowana we współpracy z firmą Autopay S.A. i usprawnia zarządzanie płatnościami w firmie, minimalizuje opóźnienia w rozliczeniach oraz ułatwia kontrolę nad wydatkami.

Spis treści artykułu:

Korzyści dla Ciebie:

  • funkcja zawsze dostępna od planu Start,
  • lepsza kontrola nad finansami - bieżący podgląd statusów płatności,
  • ograniczenie błędów - brak konieczności ręcznego przepisywania danych do przelewów,
  • szybkie rozliczenia - możliwość opłacenia kilku faktur wydatkowych w jednym momencie,
  • niski koszt prowizji od przelewu, porównywalny do kosztów przelewów bankowych.

Korzyści dla Twojego kontrahenta:

  • szybki dostęp do środków - zaksięgowanie środków na koncie bankowym kontrahenta nawet tego samego dnia (zwykły przelew),
  • lepsza współpraca - terminowe płatności wzmacniają relacje biznesowe.

Jak działa opłacanie kosztów w Fakturowni?

Opcja jest domyślnie dostępna od planu Start

W Fakturowni możesz opłacać koszty zarówno pojedynczo, jak i zbiorczo – zaznaczając kilka dokumentów jednocześnie. Aby funkcja była dostępna dla dokumentów wydatkowych w systemie, muszą one spełniać następujące warunki:
  • zawierają kompletne dane do przelewu (numer konta bankowego i nazwę firmy),
  • są wystawione w PLN,
  • nie podlegają mechanizmowi podzielonej płatności,
  • ich łączna kwota (po przeliczeniu na PLN) nie przekracza 1 000 EUR brutto.
Opłacić dokument możesz:
  1. Bezpośrednio z poziomu podglądu dokumentu klikając przycisk "Kliknij i zapłać online >>".
  2. Klikając przycisk "Opłać online" na liście wydatków.
  3. Zaznaczając kilka dokumentów jednocześnie i klikając "Opłać online" na pasku menu.

W momencie przejścia do płatności, zostaniesz przekierowany do widgetu, w którym możesz wybrać jedną z 3 metod płatności za fakturę lub kilka faktur:
  1. Przelew tradycyjny (dostępny tylko przy płatności za pojedynczy dokument) - jest bezpłatną opcją płatności. Wystarczy, że klikniesz ikonę kopiowania lub zeskanujesz kod QR, aby szybko przenieść dane do swojego banku. Ta opcja nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami.Ekran płatności online z wyborem metody płatności: BLIK, szybki przelew, tradycyjny przelew oraz szczegółami faktury z QR kodem do przelewu.
  2. Szybki Przelew - idealna opcja, jeśli chcesz zrobić szybką płatność bez przepisywania danych odbiorcy. Wybierz swój bank, a od razu zostaniesz przekierowany do wykonania finalnej transakcji w banku. Tabela prowizji naliczanych przy wyborze tej opcji znajduje się w dalszej części tego wpisu.Ekran płatności online z wyborem metody: BLIK, szybki przelew, tradycyjny przelew, opcje banków oraz szczegóły faktury z podsumowaniem kwoty do zapłaty.
  3. BLIK - to szybka, prosta i bezpieczna płatność, którą możesz wykonać w dowolnym czasie. Wystarczy, że wpiszesz kod BLIK wygenerowany w aplikacji bankowej, a pieniądze zostaną przesłane do naszego pośrednika płatności - Autopay. Należność za fakturę Autopay przekaże Twojemu kontrahentowi w ciągu 1 dnia roboczego. Tabela naliczanych prowizji przy wyborze płatności BLIK znajduje się w dalszej części tego wpisu.Ekran płatności online z wyborem metody BLIK, szybki przelew, tradycyjny przelew, szczegóły faktury i kwoty do zapłaty, oraz opcją opłacenia faktury.
Po opłaceniu dokumentu:
  1. Status transakcji zmieni się na opłacony w kilkadziesiąt sekund. Środki zaksięgują się na koncie bankowym Twojego kontrahenta maksymalnie do końca następnego dnia roboczego.
  2. Na liście wydatków zostanie wygenerowany dodatkowy dokument - Dowód Wewnętrzny, obejmujący zapłaconą prowizję. Stanowi on niebankowe potwierdzenie transakcji i może zostać wykorzystany do zaksięgowania jako koszt podatkowy.

Cennik prowizji za opłacanie kosztów w Fakturowni

 
Tabela z opłatami za wydatki, w zależności od kwoty do zapłaty: 0,99 PLN dla kwot 1-1500 PLN, 1,49 PLN dla kwot powyżej 1500 PLN.  

FAQ - pytania i odpowiedzi 

1. Kto ponosi koszty prowizji?
Koszty prowizji za skorzystanie z opcji opłacania wydatków ponosi osoba opłacająca fakturę - czyli Ty. Wystawiający fakturę (Twój kontrahent) nie ponosi żadnych kosztów związanych z omawianą w artykule funkcją.

2. Jaka jest maksymalna wartość faktury, którą można uregulować za pomocą funkcji opłacania wydatków? Zauważyliśmy, że przy wyższych kwotach, funkcja nie pokazuje się na fakturze.
Kwota, do której można używać funkcji, to (w przeliczeniu) max 1 000 EUR, czyli około 4 500 PLN.

3. Czy za pomocą funkcji mogę również opłacać faktury walutowe?
Funkcja nie działa dla faktur walutowych.

 


Powrót


Dodaj komentarz