Własny format eksportu danych
Utworzono:
2020-05-22
Ostatnia aktualizacja: 2021-11-10
Ostatnia aktualizacja: 2021-11-10
Liczba odwiedzin posta: 4192
Oprogramowanie Fakturownia pozwala zarządzać fakturowaniem i zapewniać pełną kontrolę przy eksporcie danych. Eksport ten dzielimy na:
Możemy dodać nowy format bezpośrednio do swojego konta. Aby to zrobić, przejdziemy do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Szablony:

Następnie pod podstawowymi szablonami wydruku faktury znajdziemy przycisk: Dodaj nowy szablon:

W formularzu tworzenia szablonu:
W powyższym przykładzie można zdefiniować podstawowe elementy, które należy uwzględnić dla każdego dokumentu i dla każdego produktu. Na przykład gdy chcemy dodatkowo eksportować do pliku adres e-mail klienta, musimy dodać następujący wiersz z taką zmienną w sekcji poświęconej dokumentowi {{#each faktury}}:
Po skonstruowaniu i zapisaniu własnego formatu eksportu wchodzimy w zakładkę: Przychody / Faktury > Wszystkie > Eksport/Wydruki > Własny format eksportu danych.

Tworząc własny format eksportu mamy możliwość eksportu danych, które są nam potrzebne, a nie ogólnych danych wybranych w tradycyjnych formatach eksportu z systemu.
Za pomocą tej metody można również eksportować zawartość np. prywatnych notatek, które nie są widoczne dla klientów.
Aby to zrobić, użyjemy zmiennej: internal_note.
W podobny sposób możemy tworzyć inne formaty w zależności od potrzeb:
- eksport dokumentów w klasyczny sposób; w formatach .xls, .csv, .xml lub .PDF;
- eksport dokumentów do programu księgowego.; wybierając format odpowiadający oprogramowaniu księgowemu, którego używasz Ty lub Twój Księgowy (w przykładzie Symfonia FK).
Tworzenie własnego eksportu danych
Możemy dodać nowy format bezpośrednio do swojego konta. Aby to zrobić, przejdziemy do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Szablony:
Następnie pod podstawowymi szablonami wydruku faktury znajdziemy przycisk: Dodaj nowy szablon:

W formularzu tworzenia szablonu:
- podajemy nazwę swojego szablonu (na przykład „Własny format eksportu danych”);
- wskazujemy Rodzaj , wybierając Lista dokumentów (eksport);
- wybieramy, czy transformacja danych do Intrastat ma być aktywowana czy nie (domyślnie wyłączona).

Następnie tworzymy szablon w odpowiednim polu, wypełniając różne zmienne. Domyślnie oprogramowanie oferuje listę podstawowych danych, które można dostosować do własnych upodobań.
Poprzez kliknięcie podlinkowanego napisu "Zobacz zmienne które można użyć..." pojawi się lista zmiennych, których można użyć we własnym formacie szablonu.
Poprzez kliknięcie podlinkowanego napisu "Zobacz zmienne które można użyć..." pojawi się lista zmiennych, których można użyć we własnym formacie szablonu.
W powyższym przykładzie można zdefiniować podstawowe elementy, które należy uwzględnić dla każdego dokumentu i dla każdego produktu. Na przykład gdy chcemy dodatkowo eksportować do pliku adres e-mail klienta, musimy dodać następujący wiersz z taką zmienną w sekcji poświęconej dokumentowi {{#each faktury}}:
<buyer_email> {{buyer_email}} </buyer_email>Po skonstruowaniu i zapisaniu własnego formatu eksportu wchodzimy w zakładkę: Przychody / Faktury > Wszystkie > Eksport/Wydruki > Własny format eksportu danych.

Tworząc własny format eksportu mamy możliwość eksportu danych, które są nam potrzebne, a nie ogólnych danych wybranych w tradycyjnych formatach eksportu z systemu.
Za pomocą tej metody można również eksportować zawartość np. prywatnych notatek, które nie są widoczne dla klientów.
Aby to zrobić, użyjemy zmiennej: internal_note.
W podobny sposób możemy tworzyć inne formaty w zależności od potrzeb:
- Eksport wybranych dokumentów sprzedaży i zakupu (faktura, oferta, faktura zaliczkowa, itp.),
- Paragony i płatności gotówkowe - dla dokumentów o tej nazwie,
- Eksport dokumentów dodatkowych takich jak np. inne faktury, czy własny dokument nieksięgowy,
- Przypomnienie w przypadku niezapłaconej faktury.
Powrót
Dodaj komentarz