Wyszukiwanie zaawansowane aplikacja mobilna

Utworzono: 2023-05-26
Ostatnia aktualizacja: 2025-02-26
Liczba odwiedzin posta: 1711

W aplikacji mobilnej Fakturownia masz dostęp do funkcji filtrowania dokumentów według różnych zmiennych. Aby zastosować filtry, wybierz ikonę plusa [+] Przychody lub [+] Faktury na pasku narzędzi na dole ekranu, a następnie przejdź do sekcji Więcej, która dostępna jest obok pola wyszukiwania na liście dokumentów.

Ekran aplikacji mobilnej Fakturowni wyświetlający listę przychodów z fakturami. Zaznaczone opcje to 'Więcej' dla zaawansowanego wyszukiwania oraz przycisk 'Przychody' na dolnym pasku nawigacji.

Po wykonaniu tych kroków, rozwiną się dodatkowe opcje zaawansowanego wyszukiwania, takie jak:
  1. Typ dokumentu
  2. Okres
  3. Status
  4. Płatność
  5. Dział (opcjonalnie)
  6. Kategoria (opcjonalnie)
  7. Magazyn (opcjonalnie)
które omówimy w dalszej części tego artykułu.

Ekran aplikacji mobilnej Fakturowni z zaawansowanym wyszukiwaniem przychodów. Widoczne filtry: typ dokumentu, status, magazyn, płatność, okres, dział, kategoria.

1. Typ dokumentu

Możesz wybrać jeden lub kilka typów dokumentów jednocześnie. W tym miejscu wyświetlą się wszystkie dokumenty, które masz aktywne na swoim koncie Fakturowni.

Ekran aplikacji mobilnej Fakturowni z otwartym filtrem 'Typ dokumentu'. Widoczne opcje: wszystkie, księgowe, faktura, proforma, korygująca, anulowana.

Jeśli chcesz aktywować więcej dokumentów, przejdź do zakładki Dashboard na pasku narzędzi na dole ekranu i wybierz Więcej dokumentów. Aplikacja automatycznie przekieruje Cię do listy dokumentów dostępnych do tworzenia w systemie, gdzie za pomocą checkboxów możesz wybrać dokumenty do aktywacji. Zmiany należy zatwierdzić przyciskiem Zapisz na dole strony. Więcej informacji o aktywacji dokumentów przychodowych znajdziesz tutaj.

2. Okres

Filtr ten umożliwia wybranie przedziału czasowego, na podstawie którego chcemy wyszukać konkretne faktury. 

Aplikacja mobilna Fakturowni – ekran filtrowania przychodów z rozwiniętym menu wyboru okresu, zawierającym m.in. ostatnie 12 miesięcy, aktualny rok i kwartał.

Możesz także ustawić własny przedział czasowy, wybierając opcję więcej... na dole listy. Dzięki temu możesz wprowadzić własny zakres dat w rubrykach Data od i Data do, określając tym samym niestandardowy przedział czasowy.

Aplikacja mobilna Fakturowni – ekran filtrowania przychodów z aktywnym kalendarzem do wyboru daty od 1 do 22 czerwca 2023.

Dodatkowo, filtr Szukaj po dacie pozwala zawęzić wyszukiwanie do konkretnej daty wystawienia, daty płatności lub daty sprzedaży.
 

Aplikacja mobilna Fakturowni – ekran filtrowania przychodów z rozwijanym menu wyboru typu daty: wystawienia, płatności lub sprzedaży.
 

3. Status

W tym miejscu znajdziesz dokument po jego statusie. Możesz wybrać jedną zmienną na raz. Więcej o statusach dokumentów w aplikacji mobilnej dowiesz się z artykułu Statusy dokumentów w aplikacji mobilnej.
 

Aplikacja mobilna Fakturowni – ekran filtrowania przychodów z rozwijanym menu wyboru statusu faktury, np. wystawiona, opłacona, nieopłacona, wysłana.
 

4. Płatność

W tym miejscu możesz dokonać wyboru jednej zmiennej dotyczącej formy płatności wybranej na dokumencie. Po wybraniu określonej płatności i skorzystaniu z opcji Szukaj, na liście faktur pojawią się te dokumenty, które mają przypisaną tę formę płatność. Więcej na temat płatności dowiesz się z artykułu Rodzaje płatności.

Aplikacja mobilna Fakturowni – ekran filtrowania przychodów z rozwijanym menu wyboru metody płatności, np. przelew, karta, PayPal, gotówka, PayU.
 

Sprawdź także: Płatności w Fakturowni.

5. Dział

Ten filtr, podobnie jak kolejne dwa (Kategoria i Magazyn), jest opcjonalny i zależy od indywidualnych ustawień Twojego konta. Jeśli korzystasz z Fakturowni, masz możliwość utworzenia wielu działów, co pozwala na filtrowanie faktur według konkretnego działu. Więcej na ten temat przeczytasz w artykule Nowy dział, nowa firma, nowe konto bankowe - czym się różnią i jak je dodać (wersja na desktop).

6. Kategoria

Masz również możliwość tworzenia kategorii, które przypisać możesz do klientów, produktów jak również przychodów i wydatków. Tworzenie kategorii jest korzystne, ponieważ ułatwia późniejsze wyszukiwanie faktur według określonych kryteriów, na przykład kontrahentów krajowych lub zagranicznych, produktów online lub stacjonarnych. Więcej o kategoriach i ich tworzeniu dowiesz się z tego artykułu Kategoria - czym jest i jak z niej korzystać?

7. Magazyn

Od planu Standard w Fakturowni masz dostęp do funkcji obsługi magazynów. Możesz tworzyć wiele magazynów w systemie, a następnie wyszukiwać dokumenty po magazynach. W celu skorzystania z tego filtra, wystarczy wybrać odpowiednią opcję i system wyświetli tylko te faktury, które są powiązane z wybranym magazynem. Aby uzyskać więcej informacji na temat magazynów i jak nimi zarządzać, zapraszamy do zapoznania się z artykułem Aktywacja magazynu i zarządzanie nim.


Powrót


Dodaj komentarz