Integracja Fakturowni z Allegro
Ostatnia aktualizacja: 2024-11-18
Integracja Fakturowni z popularnym portalem Allegro umożliwia skuteczne zarządzanie biznesem e-commerce. Dzięki tej aplikacji, użytkownicy Fakturowni zyskują niezwykle wygodne narzędzie do automatycznego generowania faktur do zamówień składanych w Allegro. Przeczytaj ten wpis, aby dowiedzieć się, jak dokładnie działa integracja Fakturowni z Allegro i jakie kroki są niezbędne do skonfigurowania integracji.
Fakturownia + Allegro
Integracja systemu Fakturownia z portalem sprzedażowym Allegro ułatwia procesy sprzedażowe biznesu online, a cały proces wystawiania faktur staje się prosty i efektywny. Aplikacja umożliwia automatyczne generowanie faktur na podstawie danych z zamówień, co daje przedsiębiorcom jeszcze elastyczność, oszczędza czas oraz pozwala wyeliminować błędy powstałe z konieczności ręcznego wprowadzania danych z zamówień Allegro do systemu Fakturowni.
Przed rozpoczęciem korzystania z integracji:
- sprawdź, czy posiadasz włączone uwierzytelnianie dwuetapowe w Allegro.
Jak zacząć korzystać z integracji Fakturowni z Allegro?
- Zaloguj się do swojego konta w Fakturowni i przejdź do zakładki Ustawienia > Integracje i dodatki > Marketplace > Allegro
- Kliknij niebieski przycisk Aktywuj i postępuj zgodnie z dalszymi krokami.
- Wejdź na stronę https://apps.developer.allegro.pl/new i zaloguj się swoimi danymi sprzedawcy Allegro.
- Kliknij przycisk ZAREJESTRUJ NOWĄ APLIKACJĘ.
- Po pojawieniu się formularza, wypełnij i zaznacz poniższe elementy. (UWAGA! Adres URI do przekierowania znajdziesz w aplikacji Allegro na swoim koncie Fakturowni).
- Skopiuj klucze API.
- Wklej klucze do Fakturowni i Przejdź dalej.
- Następnie zostaniesz przekierowany do Allegro w celu powiązania kont.
UWAGA! W trakcie korzystania z integracji, może ona ulec samoistnemu rozłączeniu w przypadku:
-
użycia w Allegro opcji: "wyloguj się ze wszystkich kont", ponieważ powoduje to dezaktywację kluczy,
-
zmiany maila/hasła w koncie Allegro, co również powoduje dezaktywację kluczy.
W powyższych sytuacjach, należy stworzyć całkowicie nowe połączenie integracji Allegro-Fakturownia.
Konfiguracja i ustawienia
Po poprawnym przejściu powyższych kroków, zostaniesz przekierowany do formularza konfiguracji Allegro. Możesz do niego także wrócić później, wchodząc w zakładkę Ustawienia > Integracje i dodatki > Marketplace > Allegro > UstawieniaUzupełnij konfigurację:
- Wybierz dział, w ramach którego mają generować się faktury. Uwaga! Gdy zostawisz to pole puste, faktury domyślnie będą się tworzyć w dziale oznaczonym jako GŁÓWNY. Dział główny można ustawić w zakładce Ustawienia>Dane firmy.
- Wybierz, kiedy wystawiać dokument.
- Wybierz, dla jakiego statusu zamówienia wystawiać dokumenty.
- Wskaż, jaki rodzaj dokumentu chcesz wystawiać w Fakturowni. Obowiązkowo wybierz też domyślną stawkę podatku VAT dla produktów, które w Allegro nie mają przypisanej żadnej stawki.
- Zdecyduj, kiedy dostawa ma widnieć na dokumencie jako dodatkowa pozycja oraz obowiązkowo zdefiniuj stawkę VAT dla kosztów dostawy.
- Opcjonalnie zaznacz Dodatkowe opcje: możliwość dołączenia dokumentu do zamówienia w Allegro lub/oraz ukrycie wyświetlania numeru zamówienia na fakturze.
- Możesz także włączyć opcję wystawiania dokumentów OSS dla Czech, Słowacji i Węgier. Pozwoli ona na automatyczne generowanie faktur OSS dla wybranych krajów UE, w których prowadzisz sprzedaż za pośrednictwem Allegro. System automatycznie wykryje sprzedaż zagraniczną i oznaczy dokumenty jako OSS, zgodnie z podatkiem określonym dla Twojego produktu na Allegro. Uwaga! W przypadku sprzedaży na firmę system również wystawi fakturę OSS, ze względu na ograniczone informacje przebiegu transakcji.
Masz pytania? Wątpliwości? Sugestie, jak możemy dalej rozwijać wtyczkę? Napisz do nas na integracje@fakturownia.pl
Zapoznaj się także z Aplikacją Allegro CSV, która pozwala na stworzenie faktur z pliku wygenerowanego w Allegro.
Powrót
Komentarze
JA
2023-09-01 15:28
alicjan
nasza integracja nie jest tożsama z integracją oferowaną przez firmę Baselinker. W przypadku pytań dot. integracji z Baselinkerem proszę uprzejmie o kontakt z jej autorami.
2023-09-01 16:23
Kamila
2023-09-03 22:49
alicjan
tak, produkty z Allegro łączą się z produktami Fakturowni po nazwie. Stan produktu w Fakturowni jest odpowiednio ściągany podczas wystawienia faktury.
Stawka VAT oraz cena produktu jest zawsze zaczytywana z aukcji. Jeśli natomiast stawka VAT nie jest określona, to przypisujemy domyślną stawkę określoną w konfiguracji aplikacji: Ustawienia>Aplikacje/Dodatki>Allegro>Ustawienia.
2023-09-11 08:21
Tomasz
2023-09-13 19:47
Łukasz
2023-09-19 10:22
Kacper_Seta
Panie Tomaszu na ten moment jedno konto z wieloma działami/ firmami w Fakturowni można zintegrować z jednym kontem w Allegro.
W planach na dalszą przyszłość rozważamy możliwość podłączania większej liczby kont do jednego konta w Fakturowni.
Panie Łukaszu, czy na pewno chodzi Panu o wiadomość wysyłaną z naszego systemu Fakturownia.pl? Nasz system blokuje wysyłkę faktur mailowo, jeśli treść wiadomości nie zawiera linku do podglądu faktury, lub nie ma załączonego PDF z Fakturą.
Być może mówi Pan o wiadomości, którą Klient otrzymuje od Allegro, lub korzysta z innej integracji. W celu weryfikacji, proszę przesłać zgłoszenie mailowo na info@fakturownia.pl, podając dalej wiadomość, o której Pan mówi / załączając zrzut ekranu tej wiadomości.
Pozdrawiam,
Kacper
2023-09-20 15:11
Piotr
2023-09-21 12:44
piotr.wajs
dziękuję za kontakt. Otrzymał Pan dziś odpowiedź w osobnej korespondencji mailowej.
Pozwolę sobie przekleić ją tutaj:
Z danych na Państwa koncie wynika, że wtyczka integrująca oczywiście jest aktywna, ale nie jest skonfigurowana.
Proszę zastosować konfigurację podaną pod linkiem: https://pomoc.fakturownia.pl/146621322-Integracja-Fakturowni-z-Allegro.
Z logów naszego systemu wynika, że integracja poprawnie działała do 12.09.2023 do godziny 13:00.
Potem została rozłączona? Czy rekonfigurowali Państwo wtyczkę w tym czasie?
Pozdrawiam
Piotr Wajszczuk
2023-09-21 12:59
Piotr
Pozdrawiam
2023-09-22 20:55
Piotr
2023-09-22 21:08
alicjan
2023-09-27 12:55
alicjan
Panie Łukaszu Pana również proszę o kontakt mailowy na integracje@fakturownia.pl wraz z podaniem linku do konta w Fakturowni. Pozdrawiam
2023-09-27 13:44
anonim
2023-10-19 23:52
Rafał
2023-10-21 16:15
alicjan
czy błąd pojawia się po stronie Allegro? Jeśli tak, to uprzejmie proszę o ponowną próbę zainstalowania aplikacji.
2023-10-26 09:05
Patryk S
2023-10-26 13:08
alicjan
domyślne działanie API Fakturowni (a więc wszystkich naszych integracji) jest takie, że e-mail z fakturą wysyła się bez załącznika. W mailu powinien znaleźć się natomiast link do faktury.
Jeśli link się nie pojawia, to proszę o zgłoszenie na integracje@fakturownia.pl wraz z podaniem nazwy konta w Fakturowni oraz udzieleniem dostępu do pomocy technicznej. https://pomoc.fakturownia.pl/148038-Jak-udzielic-dostepu-Pomocy-Technicznej-
2023-10-26 19:55
Szermierz
2023-11-12 13:15
daniels
2023-11-13 14:40
Marcin Nowak
2023-12-14 23:13
daniels
Panie Marcinie, proszę o bezpośredni kontakt mailowy na integracje@fakturownia.pl wraz z podaniem nazwy Państwa konta w Fakturowni. Nazwa konta znajduje się w domenie - np. www.nazwakonta.fakturownia.pl
Dodatkowo proszę o przesłanie przykładowego Numeru Zamówienia, w którym wystąpiła wspomniana sytuacja.
2023-12-15 10:00
MOTO-HELMETS.EU
2023-12-20 13:08
anonim
2023-12-20 13:10
MOTO-HELMETS.EU
Numer zamówienia z allegro d1e2bb90-9d17-11ee-b0e0-6bbd7f1e2165
2023-12-20 13:11
daniels
proszę o bezpośredni kontakt mailowy na integracje@fakturownia.pl wraz z podaniem nazwy Państwa konta w Fakturowni. Nazwa konta znajduje się w domenie - np. www.nazwakonta.fakturownia.pl
Dodatkowo proszę o przesłanie przykładowego Numeru Zamówienia, w którym wystąpiła wspomniana sytuacja.
2023-12-20 13:13
Dominik
Przy aktywacji połączenia mam błąd - Brak uprawnień.
Gdzie popełniam błąd?
2023-12-20 16:34
daniels
Panie Dominiku, proszę o bezpośredni kontakt mailowy na integracje@fakturownia.pl wraz z podaniem nazwy Państwa konta w Fakturowni. Nazwa konta znajduje się w domenie - np. www.nazwakonta.fakturownia.pl
2023-12-21 09:07
popal
Czy da się ustawić opcję automatycznego wystawiania korekt faktury do zwrotów na allegro?
2024-01-09 00:56
daniels
na tę chwile nie ma takiej funkcjonalności w przypadku tej integracji.
2024-01-09 09:05
piotr
2024-01-16 17:29
daniels
Panie Piotrze, proszę o bezpośredni kontakt mailowy na integracje@fakturownia.pl wraz z podaniem nazwy Państwa konta w Fakturowni.
Nazwa konta znajduje się w domenie - np. www.nazwakonta.fakturownia.pl
2024-01-17 08:47
Maciej
2024-02-13 19:08
daniels
integracja działa od momentu jej poprawnego uruchomienia dla bieżących Zamówień. Dla zamówień archiwalnych polecamy skorzystać z ręcznego importu Allegro CSV. Panel Użytkownika> Ustawienia> Aplikacje/ Dodatki> Importy> Import Allegro CSV
Więcej na ten temat we wpisie z Bazy Wiedzy> https://pomoc.fakturownia.pl/116213516-Integracja-sprzedazy-w-Allegro-csv
2024-02-14 08:50
Sebastian
2024-03-01 19:25
daniels
tak jest taka możliwość z poziomu Panelu Użytkownika w Fakturowni> Ustawienia> Aplikacje/ Dodatki> E-commerce> Allegro> Ustawienia> można wybrać tylko jeden typ dokumentu do wystawienia z listy dostępnych, np:
- Faktura VAT dla firm, paragon dla osób prywatnych (podanie NIPu i nazwy firmy powoduje wystawienie Faktury VAT, w przypadku braku tych danych zostanie wygenerowany Paragon)> zmiany zapisujemy przyciskiem "Zapisz".
2024-03-04 08:13
Maciej
2024-03-21 11:31
daniels
nie ma możliwości ustawienia kolorowych faktur, natomiast można stworzyć osobny dział firmy odpowiedzialny za wystawianie dokumentów w ramach tej integracji.
Więcej na ten temat we wpisie z Bazy Wiedzy> https://pomoc.fakturownia.pl/98985398-Nowy-dzial-nowa-firma-nowe-konto-bankowe-czym-sie-roznia-i-jak-je-dodac-
W ramach nowego działu można ustawić oddzielną numeracje faktur np. dodając przykładowo różne litery na początku formatu numerowania faktur – dla działu "Anr-m/mm/yyyy",
Więcej na ten temat we wpisie z Bazy Wiedzy>
https://pomoc.fakturownia.pl/118925-Oddzielna-numeracja-faktur-dla-roznych-dzialow
Następnie z poziomu konfiguracji w Panelu Użytkownika w Fakturowni> Ustawienia> Aplikacje/ Dodatki> E-commerce> Allegro> Ustawienia> W ramach którego działu Fakturowni wystawiać faktury?> wybieramy z rozwijanej listy odpowiednio wcześniej utworzony dział firmy.
Zmiany zapisujemy przyciskiem "Zapisz".
Nowo wygenerowane dokumenty w ramach integracji, będą tworzyły się w ramach wybranego działu z ustawionym formatowaniem.
Dodatkowo z poziomu Panelu Użytkownika w Fakturowni> Przychody> Faktury> po lewej stronie w wyszukiwaniu dokumentów, będzie można wtedy skorzystać z filtra: "Dział" i z rozwijanej listy wybrać tylko dokumenty wygenerowane przez ten konkretny dział.
2024-03-21 13:18
Michał
2024-04-02 19:13
daniels
na tę chwilę integracja z czeską wersją Allegro nie jest uruchomiona, w związku z tym funkcjonalności o których mowa w Państwa pytaniu nie są obsługiwane.
Mamy w planach na ten rok dostosować integrację do Zamówień słowackich i czeskich, wtedy wszyscy nasi klienci zostaną o tym poinformowani odpowiednim komunikatem.
2024-04-03 09:28
Kamila
2024-05-08 21:51
alicjan
to zależy :)
Jeśli zaznaczą Państwo wystawianie:
- Faktura VAT - faktura utworzy się zawsze niezależnie czy NIP jest podany czy nie (w przypadku niepodania NIPu będzie to po prostu faktura imienna),
- Paragon - paragon utworzy się zawsze, niezależnie czy NIP jest podany czy nie,
- Faktura VAT dla firm, paragon dla osób prywatnych - faktura wystawi się, jeśli w zamówieniu podany jest NIP; w przeciwnym wypadku wystawi się paragon.
Pozdrawiam
2024-05-09 08:56
Mateusz
2024-07-19 23:30
alicjan
wszystko zależy od Państwa ustawień w naszej integracji Ustawienia>Integracje i dodatki>Allegro>Ustawienia. Mają tam Państwo do wyboru "Jaki rodzaj dokumentu chcesz wystawić w Fakturowni?" To Państwo decydują, jakie dokumenty otrzyma Klient. Więc jeśli mają tam Państwo wybrane tworzenie paragonów, to utworzy się paragon, jeśli natomiast tworzenie faktur, to dla Klienta utworzy się faktura.
Oczywiście wybór ten dodatkowo uwzględnia ustawienie "Kiedy wystawiać dokument?", więc można ustalić, czy taki dokument będzie tworzył się do każdego zamówienia, czy tylko na życzenie Klienta. Jednak sam typ dokumentu jest wybieralny w tym wspomnianym wcześniej ustawieniu z góry przez Państwa.
2024-07-22 10:31
Adam Modliński
2024-09-28 20:45
daniels
w przypadku integracji z Allegro po API, nie ma takiej możliwości, ponieważ wspomniany parametr nie jest przekazywany przez Allegro.
Miejsce wystawienia nie jest elementem obowiązkowym faktury. Elementy składowe, jakie powinny się znaleźć na fakturze, zostały opisane w art 106e ustawy o VAT (Dz.U.2023.1570 t.j. z dnia 2023.08.09 z późn. zm).
Przepisy wskazują wymagany zakres danych na fakturze, a jednocześnie nie ograniczają treści faktury. To oznacza, że na fakturze można zamieścić dodatkowe informacje, ale nie jest to obowiązkowe.
Nie jest więc błędem, jeśli na innych fakturach podajecie Państwo miejsce wystawienia.
Pozdrawiam
2024-10-01 11:50
Paweł
2024-10-28 09:46
daniels
nasza integracja z Allegro po API polega na generowaniu dokumentów do Zamówień, nie posiada funkcji pobierania faktur kosztowych.
Pozdrawiam
2024-10-28 12:08
Paweł
2024-11-16 18:56
daniels
w przypadku naszej integracji z Allegro po API, należałoby zaznaczyć w pierwszej kolejności za pomocą ścieżki z poziomu Panelu w Fakturowni> Ustawienia> Integracje i dodatki> E-commerce> Allegro> Ustawienia>
Kiedy wystawiać dokument> dla każdego Zamówienia.
Typ dokumentu wybieramy> Faktura VAT( wystawia dokumenty dla wszystkich klientów niezależnie jakie pola wypełnią).
"czy te dwa typy dokumentów będą osobno numerowane, cz w ramach jednej, wspólnej numeracji?"
To będzie jeden typ dokumentu, nie będzie w tym wypadku osobnej numeracji.
Pozdrawiam
2024-11-18 11:42
Dodaj komentarz