Wysłanie faktury e-mailem do klienta przez API

Utworzono: 2014-02-23
Ostatnia aktualizacja: 2024-07-03
Liczba odwiedzin posta: 6895

Dodaliśmy możliwość wysyłania faktury e-mailem do klienta przez API. Faktura wysyłana jest zgodnie z szablonem z Ustawień Konta i wysyłana jest na e-mail przypisany do klienta na fakturze.

Wywołanie ma postać: 

curl -X POST https://twojaDomena.fakturownia.pl/invoices/100/send_by_email.json?api_token=API_TOKEN



Powrót


Komentarze

Avatar sugester medium
Marcin
Czy do takiego emaila da się dołączyć indywidualne notatki. Chodzi o dodatkowy tekst poza szablonem.

2019-08-26 11:27


Avatar sugester medium
Marcin
Chciałbym w treści emaila wypisać usługi jakie są w fakturze. Czy da się to zrobić?

2019-11-13 09:35


jarek
jarek
Odpowiedź główna   Dzień dobry, 

dziękujemy za przesłanie wiadomości. Treść szablonu wysyłanego wraz z fakturą z systemu możliwa do określenia w zakładce Ustawienia > Ustawienia konta > Wysłanie e-mailem > Wysyłanie faktury e-mailem > Własny szablon > wprowadzenie treści. 

Wprowadzony szablon dotyczyć będzie wszystkich faktur wysyłanych z systemu. Możliwość określenia szablonu wysyłanej faktury również w działach po przez funkcję Osobna konfiguracja wysyłania dokumentów e-mailem dostępna jest ona od planu PRO.
Po wprowadzeniu własnego szablonu w danym dziale i wystawienia dla danego działu dokumentu szablon zaczyta się z działu nie z ustawień ogólnych.

Link do bazy wiedzy: https://pomoc.fakturownia.pl/398042-Osobna-konfiguracja-wysylania-dokumentow-e-mailem

W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji. 
 

2019-11-13 10:14


Avatar sugester medium
Marek
Witam,
potrzebuję przy wysyłaniu faktury przez e-mail nadpisać temat e-maila i nazwę pliku .pdf z załączoną fakturą. Jak mogę to zrobić w API ?
Pozdrawiam.

2021-11-11 18:08


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
niestety nie ma takiej możliwości przez API.
Nazwy plików PDF nie są edytowalne.
Tytuł maila można edytować jednorazowo podczas wysyłki faktury z poziomu interfejsu, lub można edytować domyślny tytuł maila w Ustawienia -> Ustawienia konta -> Wysyłanie e-mailem.

Pozdrawiam
Kacper

2021-11-26 11:56


Avatar sugester medium
Marek
A właśnie, że się udało ;)
W polu Konfiguracja -> Wysyłanie e-mailem, w polu "Tytuł e-maila" można dać różne zmienne, ja dałem {{description_long}}
I tym samym do tematu trafia to, co znajdzie się w polu Opis, a wartość ta jest wpisywana przeze mnie.
To od Waszej pomocy się dowiedziałem :)
Pozdrawiam.

2021-11-30 10:46


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
dziękujemy za podzielenie się taką informacją na forum.
Rzeczywiście, pole "Tytuł e-maila" nie jest edytowalne przez API wprost, natomiast można na nie wpłynąć "na około" w sposób opisany przez Pana w poście wyżej.

Pozdrawiam
Kacper

2021-11-30 11:09


Avatar sugester medium
Eliza
Dzień dobry , mamy ustawione automatyczne wysyłanie faktur do klientów. Niestety od pewnego czasu jest problem z dostarczeniem faktur. Faktury maja status dostarczony a klienci dzwonią ,że nie otrzymali faktur, w tym miesiącu powtarza się to notorycznie. Prosimy o podpowiedź czy możemy cos ustawić aby system nie traktował ich jako spam bo takie sytuacje też się zdarzają

2024-02-08 09:34


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
jaką opcję wysyłki mają Państwo wybraną w zakładce Ustawienia -> Wysyłanie e-mailem? Czy jest to " Użyj własnej nazwy adresu e-mail? W takim wypadku, czy skonfigurowali Państwo DNS w swojej domenie zgodnie z instrukcją:
https://pomoc.fakturownia.pl/127653-Wysylanie-faktur-z-mojego-wlasnego-adresu-e-mail

Od planu Pro jest też możliwość konfiguracji DKIM.

Jeśli konfiguracja jest zgodna z instrukcją / wybrana jest inna opcja i problem nadal występuje, proszę przesłać zgłoszenie na info@fakturownia.pl podając adres e-mail, na który założone jest konto.

Pozdrawiam,
Kacper

2024-02-08 10:03


Avatar sugester medium
Krzysztof Sidorowicz
Witam . Faktura nie dociera do klienta status odroczona co jest tego powodem

2024-06-30 22:43


piotr.wajs
piotr.wajs
Odpowiedź główna   Dzień dobry.

Dziękujemy za przesłanie zgłoszenie.

Chcielibyśmy uprzejmie poinformować, że na początku miesiąca nasz serwer został przeciążony z powodu wzmożonego tworzenia oraz wysyłki faktur, także tych automatycznych generowanych przez funkcje faktur cyklicznych. Spowodowało to drobne opóźnienia w kolejce wysyłek e-mailowych oraz utrudnienia w działaniu dwustopniowej weryfikacji.

Pragniemy zapewnić, że nasz zespół programistów już intensywnie pracuje nad poprawą sytuacji i usługa wkrótce powinna wrócić do pełnej sprawności.
Na ten moment od godziny 9:13 działa wysyłka faktur na bieżąco.
Pracujemy nad wznowieniem wysyłki faktur, których nie udało się wysłać dziś rano.

Rozumiemy, jak ważne są dla Państwa nasze usługi i przepraszamy za wszelkie niedogodności, jakie mogły wyniknąć z tej sytuacji. Chcemy zapewnić, że podejmujemy wszelkie możliwe działania, aby usprawnić system i zapobiec podobnym incydentom w przyszłości.


Dziękujemy za zrozumienie i współpracę.
Pozdrawiam,
Piotr

2024-07-01 11:06


Avatar sugester medium
Mikolaj
Zdecydowałem się na użycie api korzystam z tego zapytania: https://app.fakturownia.pl/api?_gl=1*mz145f*_gcl_aw*R0NMLjE3MTg3MjY1NjcuQ2owS0NRanc0TVN6QmhDOEFSSXNBUEZPdXlXTGtuOXlib1oxR0duTHBlTHNvVXFKSmp3LTY2TV9jNnRQenRfNEVUSU9RX293YVRuc1FEWWFBcjlrRUFMd193Y0I.*_gcl_au*MTUyNDQ2MDc1OC4xNzE4NzI2NTIxLjEwMzM5OTE5NTcuMTcxOTc2Mjg2Ni4xNzE5NzY0MDgy#invoice_create

jednakże faktura nie wysyła się automatycznie na adres email kupującego. W jaki sposób mogę zmienić to ustawienie tak by wysyłka następowała z automatu po wystawieniu fv poprzez api? Po recznym kliknięciu przycisku wyślij w panelu wysłanie faktury przebiega prawidłowo.

2024-07-03 10:28


Avatar sugester medium
Mikolaj
Zdecydowałem się na użycie api korzystam z zapytania poniżej. Faktura nie wysyła się automatycznie na adres email kupującego. W jaki sposób mogę zmienić to ustawienie tak by wysyłka następowała z automatu po wystawieniu fv poprzez api? Po recznym kliknięciu przycisku wyślij w panelu wysłanie faktury przebiega prawidłowo.

https://app.fakturownia.pl/api?_gl=1*mz145f*_gcl_aw*R0NMLjE3MTg3MjY1NjcuQ2owS0NRanc0TVN6QmhDOEFSSXNBUEZPdXlXTGtuOXlib1oxR0duTHBlTHNvVXFKSmp3LTY2TV9jNnRQenRfNEVUSU9RX293YVRuc1FEWWFBcjlrRUFMd193Y0I.*_gcl_au*MTUyNDQ2MDc1OC4xNzE4NzI2NTIxLjEwMzM5OTE5NTcuMTcxOTc2Mjg2Ni4xNzE5NzY0MDgy#invoice_create


2024-07-03 10:29


Kacper_Seta
Kacper_Seta
Odpowiedź główna   Dzień dobry,
faktury nie są wysyłane automatycznie po ich utworzeniu. W celu zlecenia wysłania utworzonej faktury, należy przesłać drugie żądanie:
https://github.com/fakturownia/API?tab=readme-ov-file#f6

Pozdrawiam,
Kacper

2024-07-03 10:43


Dodaj komentarz