Wysłanie faktury e-mailem do klienta przez API
Utworzono:
2014-02-23
Ostatnia aktualizacja: 2024-07-03
Ostatnia aktualizacja: 2024-07-03
Liczba odwiedzin posta: 6895
Dodaliśmy możliwość wysyłania faktury e-mailem do klienta przez API. Faktura wysyłana jest zgodnie z szablonem z Ustawień Konta i wysyłana jest na e-mail przypisany do klienta na fakturze.
Wywołanie ma postać:
curl -X POST https://twojaDomena.fakturownia.pl/invoices/100/send_by_email.json?api_token=API_TOKEN
Powrót
Komentarze
Marcin
2019-08-26 11:27
Marcin
2019-11-13 09:35
jarek
dziękujemy za przesłanie wiadomości. Treść szablonu wysyłanego wraz z fakturą z systemu możliwa do określenia w zakładce Ustawienia > Ustawienia konta > Wysłanie e-mailem > Wysyłanie faktury e-mailem > Własny szablon > wprowadzenie treści.
Wprowadzony szablon dotyczyć będzie wszystkich faktur wysyłanych z systemu. Możliwość określenia szablonu wysyłanej faktury również w działach po przez funkcję Osobna konfiguracja wysyłania dokumentów e-mailem dostępna jest ona od planu PRO.
Po wprowadzeniu własnego szablonu w danym dziale i wystawienia dla danego działu dokumentu szablon zaczyta się z działu nie z ustawień ogólnych.
Link do bazy wiedzy: https://pomoc.fakturownia.pl/398042-Osobna-konfiguracja-wysylania-dokumentow-e-mailem
W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji.
2019-11-13 10:14
Marek
potrzebuję przy wysyłaniu faktury przez e-mail nadpisać temat e-maila i nazwę pliku .pdf z załączoną fakturą. Jak mogę to zrobić w API ?
Pozdrawiam.
2021-11-11 18:08
Kacper_Seta
niestety nie ma takiej możliwości przez API.
Nazwy plików PDF nie są edytowalne.
Tytuł maila można edytować jednorazowo podczas wysyłki faktury z poziomu interfejsu, lub można edytować domyślny tytuł maila w Ustawienia -> Ustawienia konta -> Wysyłanie e-mailem.
Pozdrawiam
Kacper
2021-11-26 11:56
Marek
W polu Konfiguracja -> Wysyłanie e-mailem, w polu "Tytuł e-maila" można dać różne zmienne, ja dałem {{description_long}}
I tym samym do tematu trafia to, co znajdzie się w polu Opis, a wartość ta jest wpisywana przeze mnie.
To od Waszej pomocy się dowiedziałem :)
Pozdrawiam.
2021-11-30 10:46
Kacper_Seta
dziękujemy za podzielenie się taką informacją na forum.
Rzeczywiście, pole "Tytuł e-maila" nie jest edytowalne przez API wprost, natomiast można na nie wpłynąć "na około" w sposób opisany przez Pana w poście wyżej.
Pozdrawiam
Kacper
2021-11-30 11:09
Eliza
2024-02-08 09:34
Kacper_Seta
jaką opcję wysyłki mają Państwo wybraną w zakładce Ustawienia -> Wysyłanie e-mailem? Czy jest to " Użyj własnej nazwy adresu e-mail? W takim wypadku, czy skonfigurowali Państwo DNS w swojej domenie zgodnie z instrukcją:
https://pomoc.fakturownia.pl/127653-Wysylanie-faktur-z-mojego-wlasnego-adresu-e-mail
Od planu Pro jest też możliwość konfiguracji DKIM.
Jeśli konfiguracja jest zgodna z instrukcją / wybrana jest inna opcja i problem nadal występuje, proszę przesłać zgłoszenie na info@fakturownia.pl podając adres e-mail, na który założone jest konto.
Pozdrawiam,
Kacper
2024-02-08 10:03
Krzysztof Sidorowicz
2024-06-30 22:43
piotr.wajs
Dziękujemy za przesłanie zgłoszenie.
Chcielibyśmy uprzejmie poinformować, że na początku miesiąca nasz serwer został przeciążony z powodu wzmożonego tworzenia oraz wysyłki faktur, także tych automatycznych generowanych przez funkcje faktur cyklicznych. Spowodowało to drobne opóźnienia w kolejce wysyłek e-mailowych oraz utrudnienia w działaniu dwustopniowej weryfikacji.
Pragniemy zapewnić, że nasz zespół programistów już intensywnie pracuje nad poprawą sytuacji i usługa wkrótce powinna wrócić do pełnej sprawności.
Na ten moment od godziny 9:13 działa wysyłka faktur na bieżąco.
Pracujemy nad wznowieniem wysyłki faktur, których nie udało się wysłać dziś rano.
Rozumiemy, jak ważne są dla Państwa nasze usługi i przepraszamy za wszelkie niedogodności, jakie mogły wyniknąć z tej sytuacji. Chcemy zapewnić, że podejmujemy wszelkie możliwe działania, aby usprawnić system i zapobiec podobnym incydentom w przyszłości.
Dziękujemy za zrozumienie i współpracę.
Pozdrawiam,
Piotr
2024-07-01 11:06
Mikolaj
jednakże faktura nie wysyła się automatycznie na adres email kupującego. W jaki sposób mogę zmienić to ustawienie tak by wysyłka następowała z automatu po wystawieniu fv poprzez api? Po recznym kliknięciu przycisku wyślij w panelu wysłanie faktury przebiega prawidłowo.
2024-07-03 10:28
Mikolaj
https://app.fakturownia.pl/api?_gl=1*mz145f*_gcl_aw*R0NMLjE3MTg3MjY1NjcuQ2owS0NRanc0TVN6QmhDOEFSSXNBUEZPdXlXTGtuOXlib1oxR0duTHBlTHNvVXFKSmp3LTY2TV9jNnRQenRfNEVUSU9RX293YVRuc1FEWWFBcjlrRUFMd193Y0I.*_gcl_au*MTUyNDQ2MDc1OC4xNzE4NzI2NTIxLjEwMzM5OTE5NTcuMTcxOTc2Mjg2Ni4xNzE5NzY0MDgy#invoice_create
2024-07-03 10:29
Kacper_Seta
faktury nie są wysyłane automatycznie po ich utworzeniu. W celu zlecenia wysłania utworzonej faktury, należy przesłać drugie żądanie:
https://github.com/fakturownia/API?tab=readme-ov-file#f6
Pozdrawiam,
Kacper
2024-07-03 10:43
Dodaj komentarz