Jak wyczyścić pamięć podręczną i pliki cookies / ciasteczka w przeglądarkach (Chrome, Firefox, Safari , Edge, Opera)?

Utworzono: 2020-12-01
Ostatnia aktualizacja: 2025-08-19
Liczba odwiedzin posta: 5713

Przeglądarki internetowe zapisują tymczasowe pliki w pamięci podręcznej (cache) oraz ciasteczka (cookies). W niektórych przypadkach mogą one powodować problemy z poprawnym działaniem Fakturowni.

Poniżej znajdziesz instrukcję krok po kroku, jak wyczyścić pamięć podręczną i pliki cookies w najpopularniejszych przeglądarkach.
 

Spis treści artykułu:
 

  1. Google Chrome
  2. Mozilla Firefox
  3. Safari
  4. Microsoft Edge
  5. Opera
 

Google Chrome

 
  1. Kliknij ikonę trzech kropek w prawym górnym rogu i wybierz Usuń dane przeglądania Panel użytkownika w Google Chrome z rozwiniętym menu – podświetlona sekcja „Historia” i skrót klawiszowy Ctrl+H
  2. Wybierz przedział czasowy (np. ostatnie 4 tygodnie)
  3. Zaznacz: Pliki cookie i inne dane witryn i Obrazy i pliki zapisane w pamięci podręcznej Opcja usuwania danych przeglądania w Chrome z ostatnich 4 tygodni, przy zaznaczonych plikach cookies i cache.
  4. Kliknij Usuń dane
 

Mozilla Firefox

 
  1. Kliknij ikonę trzech poziomych pasków w prawym górnym rogu i wybierz Historia 
  2. W menu kliknij w Wyczyść historię przeglądania... Menu przeglądarki Firefox – wybór opcji Historia i czyszczenie danych przeglądania dla lepszej wydajności fakturowania
  3. W sekcji Czyszczenie danych przeglądania i ciasteczek
  4. Wybierz przedział czasowy (np. wszystko)
  5. Zaznacz: Ciasteczka i dane witryn i Pliki i strony w tymczasowej pamięci podręcznej Okno czyszczenia danych przeglądania w Firefox – zaznaczone usuwanie ciasteczek i pamięci podręcznej dla lepszej wydajności
  6. Kliknij Wyczyść
 

Safari

 
  1. Uruchom przeglądarkę Safari na swoim Macu, w lewym górnym rogu ekranu kliknij Safari
  2. Z rozwijanego menu wybierz opcję Wymaż historię...
  3. Wybierz zakres czasu do usunięcia np. Ostatnia godzina, Dzisiaj, Dzisiaj i wczoraj lub Cała historia
  4. Kliknij przycisk Wymaż historię, aby potwierdzić
Menu Safari na Macu – opcja „Wymarz historię” z ustawieniem na ostatnią godzinę i przyciskiem potwierdzającym czyszczenie danych
 

Microsoft Edge

 
  1. Uruchom przeglądarkę Microsoft Edge.
  2. W prawym górnym rogu kliknij ikonę z trzema poziomymi kropkami
  3. Z rozwijanego menu kliknij Usuń dane przeglądania
  4. W sekcji Zakres czasu kliknij rozwijaną listę i wybierz, np.: Ostatnia godzina, Ostatnie 24 godziny, Ostatnie 7 dni, Ostatnie 4 tygodnie, Cały czas
  5. Upewnij się, że zaznaczone są: Pliki cookie i inne dane witryn i Buforowane obrazy i pliki
  6. Na dole kliknij niebieski przycisk Wyczyść teraz, aby potwierdzić usunięcie danych

Menu przeglądarki Microsoft Edge z aktywną opcją usuwania danych przeglądania z ostatnich 4 tygodni – zaznaczone cookies i cache
 

Opera

 
  1. Uruchom przeglądarkę Opera na swoim komputerze

  2. Kliknij ikonę czerwonego logo Opery w lewym górnym rogu okna

  3. Z rozwijanego menu kliknij Historia, a następnie wybierz opcję Wyczyść dane przeglądania…

  4. W oknie Wyczyść dane przeglądania w polu Zakres czasu wybierz: Ostatnia godzina, Ostatnie 24 godziny, Ostatnie 7 dni, Ostatnie 4 tygodnie, Od początku

  5. Upewnij się, że zaznaczone są opcje: Pliki cookie i inne dane witryn i Obrazy i pliki zapisane w pamięci podręcznej

Na dole kliknij przycisk Wyczyść dane, aby potwierdzić


Sprawdź również: 
Blokada ekranu

Jak sprawdzić aktywność na koncie?
Inbox - skrzynka odbiorcza na wydatki
Jak znaleźć starsze/historyczne dokumenty na koncie?
Potwierdzenie wysłania faktury
 



Powrót


Dodaj komentarz