Spis wydania - jak utworzyć w systemie?

Utworzono: 2023-05-17
Ostatnia aktualizacja: 2023-05-29
Liczba odwiedzin posta: 2226

Spis wydania to dokument, który możesz wygenerować w Fakturowni, jeśli chcesz stworzyć podsumowanie transakcji, na którym widoczne będą jedynie takie wartości jak: nazwa produktu czy usługi, ilość towaru wraz z oznaczeniem jednostki oraz kod produktu czy PKWiU. Na spisie wydania nie znajdziesz informacji odnośnie cen sprzedaży czy zakupu produktów. 

Aby wygenerować spis wydania w systemie, utwórz fakturę lub inny dokument po stronie sprzedaży czy wydatków lub przejdź do podglądu wystawionego wcześniej dokumentu. Listę wystawionych dokumentów znajdziesz poprzez zakładkę Przychody lub Wydatki dostępną w górnym menu.

W naszym przykładzie wystawimy spis wydania do faktury VAT. 

Z poziomu podglądu dokumentu z menu podręcznego wybierz opcję Drukuj > Spis wydania. Ta sama ścieżka obowiązuje bez znaczenia dla jakiego typu dokumentu chcesz utworzyć spis.



Po kliknięciu opcji Spis wydania system w nowym oknie otworzy wygenerowany dokument. Zgodnie z tym, co opisaliśmy wcześniej, na dokumencie znajdziesz następujące informacje:
  • oznaczenie dokumentu, do którego został wystawiony;
  • miejsce i datę wystawienia;
  • datę sprzedaży;
  • tabelę z podsumowaniem sprzedanych produktów: ich nazwę, ilość, kod produktu oraz PKWiU.



Dokument spis wydania nie zapisuje się nigdzie w systemie. Możesz go pobrać na dysk swojego urządzanie za pomocą przycisku 'Pobierz PDF', który znajdziesz bezpośrednio ponad wygenerowanym zestawieniem. 

Sprawdź również: Jak anulować dokument w systemie?
Sprawdź również: Jak wydrukować oryginał i kopię faktury?


Powrót


Dodaj komentarz