Integracja Fakturowni z WooCommerce
Ostatnia aktualizacja: 2024-10-08
Dowiedz się, jak skorzystać z tej funkcji, korzystając z interaktywnego przewodnika.
Jak zacząć korzystać z integracji Fakturowni z WooCommerce?
Aby móc korzystać z integracji, musisz posiadać aktywne konto w Fakturowni i sklep internetowy na platformie WooCommerce oraz wykonać kilka prostych kroków celem połączenia obydwu systemów:- Zaloguj się do swojego konta w Fakturowni i przejdź do zakładki
Ustawienia > Integracje i dodatki > E-commerce > WooCommerce w ten sposób przejdziesz do ustawień integracji.
- Naciśnij przycisk Aktywuj, aby przejść do procesu łączenia swojego sklepu internetowego na WooCommerce z Fakturownią.
- W odpowiednim miejscu w formularzu dodaj adres URL swojego sklepu i uzupełnij klucz klienta oraz klucz prywatny. UWAGA! Aby go uzyskać musisz wejść do panelu administracyjnego WooCommerce i podstępować wedle instrukcji tam zawartych.
Konfiguracja i ustawienia
Po poprawnym uzupełnieniu danych sklepu, zostaniesz przekierowany do formularza odpowiadającego za konfigurację WooCommerce. Możesz do niego także wrócić później poprzez zakładkę Ustawienia > Integracje i dodatki > E-commerce > WooCommerce > Ustawienia.Uzupełnij ustawienia:
- Wybierz dział, w ramach którego mają generować się faktury. UWAGA! Gdy zostawisz to pole puste, faktury domyślnie będą się tworzyć w dziale oznaczonym jako GŁÓWNY. Dział główny można ustawić w zakładce Ustawienia > Dane firmy.
- Wybierz, przy jakich statusach zamówień ze sklepu WooCommerce ma zostać wystawiona faktura w Fakturowni.
- Jeśli chcesz, możesz również wystawiać korekty do zamówień Anulowanych, Zwróconych oraz Nieudanych.
- Wybierz również, jaki rodzaj dokumentu powinien generować się do zamówień złożonych na platformie WooCommerce.
- Zdefiniuj, kiedy dostawa ma widnieć na dokumentach.
- Opcjonalnie zaznacz Dodatkowe opcje: automatyczną wysyłkę faktury do Klienta, ukrycie wyświetlania numeru zamówienia na fakturze lub nieuwzględnianie podatku VAT na fakturach (opcja ta pozwoli na wystawianie dowolnych dokumentów bez VAT), pomijanie wystawiania dokumentów dla zamówień na 0zł.
- Nie zapomnij dokonać odpowiednich ustawień w kwestii NIP-u (tak aby wyświetlał się na dokumencie). Zrobisz to na platformie WooCommerce, a dokładną instrukcję znajdziesz w naszym FAQ.
Synchronizacja magazynu
Włączając opcję Synchronizuj stany magazynowe, włączysz podstawową, jednostronną synchronizację stanów produktów, względem magazynu w Fakturowni. Możesz także zdecydować, czy chcesz aktualizować ceny, jakie nazwy produktu wyświetlać na dokumencie, a także z którym magazynem mają łączyć się produkty.
UWAGA! Przy pierwszym włączeniu tej opcji, warto wcisnąć przycisk Synchronizuj produkty z Fakturownią, Dzięki temu, istniejące już stany magazynowe ulegną aktualizacji.
Ustawienia w Fakturowni
Instrukcja:
- Kojarzenie produktów po kodzie należy włączyć po przejściu do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Integracja > Kojarzenie produktów po kodzie produktu > Zapisz.
- Następnie należy wprowadzić do Produktów kody produktu, z poziomu Panelu w Fakturowni: Magazyn/Produkty > Produkty > edycja produktu > Kod produktu.
- Po wykonaniu powyższych działań, produkty pojawiające się na dokumentach sprzedaży, powiążą się z przedmiotami występującymi w bazie produktów w Fakturowni.
Należy także pamiętać o tym, że synchronizacja nie umożliwia 'skopiowania' produktów z Fakturowni do WooCommerce - tzn. integracja nie umożliwia automatycznego stworzenia produktów w WooCommerce (na bazie tych z Fakturowni). Natomiast w drugą stronę jest to możliwe - produkty, pojawiające się na dokumentach sprzedaży generowanych przez integrację z WooCommerce, mogą automatycznie pojawiać się w Bazie Fakturowni.
Więcej na ten temat można przeczytać tutaj:
Automatycznie dodawanie produktów z faktury dostępne po przejściu do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Produkty > Produkty na fakturze > wybrana jest opcja Automatycznie dodawaj produkty z faktury
Dodawanie produktu przy pomocy faktury sprzedażowej dostępne po przejściu do zakładki Ustawienia > Ustawienia konta > Konfiguracja > Produkty > Wybierz na fakturze sprzedażowej, czy chcesz dodać produkt do bazy
Ustawienia WooCommerce
Aby synchronizacja magazynu zadziałała poprawnie, pamiętaj aby ustawić w WooCommerce: Produkty > Edytuj produkt > Magazyn > Opcję: Włącz zarządzanie stanem magazynowym na poziomie produktu.
Jak dodać więcej niż jeden sklep w integracji z WooCommerce?
- Jeśli posiadasz więcej sklepów WooCommerce i chcesz je podpiąć do jednego konta w Fakturowni, wystarczy, że przejdziesz do zakładki Ustawienia > Integracje i dodatki > E-commerce > WooCommerce > Ustawienia i klikniesz Dodaj nowe połączenie.
- Następnie dodaj adres URL swojego sklepu i uzupełnij wygenerowany w WooCommerce klucz klienta oraz klucz prywatny i kliknij instaluj.
- Dodane połączenie będzie działać niezależnie. Oznacza to, że dla każdego sklepu możesz ustalić całkowicie osobną konfigurację, wchodząc w zakładkę szczegóły. W każdym momencie możesz także usunąć powiązanie, nie naruszając działania pozostałych połączeń.
Historia zamówień
Interaktywny przewodnik poprowadzi Cię krok po kroku na rzeczywistych ekranach Fakturowni, umożliwiając łatwe zrozumienie i wykonanie potrzebnych działań.
Kliknij Start aby rozpocząć, a następnie klikaj w niebieskie pola, lub użyj strzałek w prawym dolnym rogu do nawigowania po instrukcji.
Dowiedz się więcej o integracji Fakturowni z WooCommerce:
[FAQ] Integracja Fakturowni z WooCommerce - najczęściej zadawane pytania
5 powodów, dla których warto skorzystać z integracji Woocommerce&Fakturownia!
Sprawdź również:
Własne role - dostęp do integracje i dodatki
Integracje i dodatki Fakturowni
Moduł Fiskator do wydruków fiskalnych
Moduł OCR do zaczytywania skanów dokumentów kosztowych
Funkcja OCR jak działa dodawanie dokumentów kosztowych do Wydatków
Masz pytania? Wątpliwości? Sugestie, jak możemy dalej rozwijać wtyczkę? Napisz do nas na integracje@fakturownia.pl
Powrót
Komentarze
Ziomek
Pozdrawiam
ZK
2020-11-17 11:06
piotr.wajs
w systemie w zależności od rodzaju abonamentu można stworzyć oddział firmy z tym samym numerem NIP lub osobny oddział systemowym z innym numerem NIP w ramach jednego konta: https://pomoc.fakturownia.pl/125675-O-opcji-wiele-firm-wiele-dzialow.
Wtedy z poziomu danego działu lub firmy można wystawiać faktury jako podmiot ze zmienionymi danymi.
Pozdrawiam,
Piotr
2020-11-17 12:21
Arkadiusz duniec
Mamy u państwa konto na fakturowni , obecnie stworzyliśmy integracje fakturowni z woocommerce według waszej instrukcji. Po zatwierdzeniu zamówienia w woocommerce jest wystawiana faktura lub paragon i jest wszystko ok , ale jeżeli do faktury jest doliczana wartość wysyłki to ta pozycja pokazuje się na paragonie lub fakturze bez wartości vat .
Przylad : dostawa - ilość 1- cena netto netto 25 zł - cena brutto 25zł -wartość netto 25zł -Vat% 0-wartość Vat 0 zł - wartość brutto 25zł
W przypadku towaru przyjęta jest watrość netto z zamówienia i prawidłowo przyypisane wartości vat i brutto , natomiast przy dostawie tego brak . Czy jest jakieś ustawienie które należy dokonać aby tak było ?
Dodam że ustawieniach wordpress dostawa ma przypisany podatek Vat 23% i jest to odpiwiednio zaznaczone .
Będziemy wdzięczni za pomoc
2022-08-18 09:33
michalb
czy wspomniana wartość wysyłki widnieje jako pozycja na fakturze?
Bardzo proszę o wskazanie numeru dokumentu oraz o dostęp do konta dla pomocy technicznej (Ustawienia > Ustawienia konta > Udziel czasowego dostępu do konta dla pomocy technicznej > Zapisz).
Powyższe dane proszę skierować w korespondencji mailowej na adres: info@fakturownia.pl.
Pozdrawiam,
Michał
2022-08-18 11:51
Marta
2023-01-12 20:36
alicjan
nasza aplikacja WooCommerce pozwala na wystawianie faktur, gdy zamówienie zmieni status na: Oczekujące na płatność lub w trakcie realizacji lub zrealizowane. Aktualizacja tego statusu odbywa się przy pomocy informacji, jakie zwraca do nas API WooCommerce. Więc jeśli, zamówienie w WooCommerce jest już opłacone, a następnie zrealizowane, to stworzone faktury również będą pokazywały się ze statusem opłacone (na zielono). WooCommerce traktuje automatycznie ustawienie statusu "zrealizowane" jako zamówienie już opłacone (można to zobaczyć w podsumowaniu zamówienia w WooCommerce).
Jeśli mają Państwo jakieś wątpliwości dot. państwa zamówień i faktur do nich wystawionych, to prosiłabym o kontakt mailowy na integracje@fakturownia.pl wraz z podaniem URL konta, którego dotyczy zgłoszenie.
2023-01-13 11:59
Olga
2023-01-31 18:14
alicjan
2023-02-01 08:31
Andy
Poza tym - jak to ma działać jeśli będę mieć kilka z serwisów z WooCommerce gdzie coś się sprzedaje? W ogóle wzięli Państwo pod uwagę taką opcję?
(Kwestia stanów magazynowych wyżej opisanych mnie nie interesuje, sprzedaję szkolenia i usługi online, magazyn nie występuje)
2023-02-16 01:39
Andy
2023-02-16 01:54
alicjan
proszę o kontakt na adres mailowy integracje@fakturownia.pl wraz z podaniem nazwy Państwa konta w Fakturowni. Sprawdzimy, co może być przyczyną.
Pozdrawiam.
2023-02-16 08:54
Marek
2023-06-14 19:18
alicjan
proszę o kontakt na adres mailowy integracje@fakturownia.pl wraz z podaniem nazwy Państwa konta w Fakturowni. Sprawdzimy, co może być przyczyną
2023-06-15 10:04
Ania
2023-06-19 16:46
alicjan
niestety na chwilę obecną nie posiadamy możliwości dodania dodatkowego checkboxu "chcę dostać fakturę". Wynika to z faktu, że WooCommerce nie posiada domyślnie takich pól, a aby móc wprowadzić takie pole, wymagane jest użycie dodatkowej wtyczki.
Jeśli mają Państwo pomysł, jaką wtyczkę możnaby było wykorzystać do stworzenia takiej funkcjonalności, to zachęcam do bezpośredniego kontaktu na integracje@fakturownia.pl
2023-06-20 16:30
Ula
2023-08-12 08:30
alicjan
na chwilę obecną nie. Jednak mamy w planach stworzenie takiej funkcji.
2023-08-21 15:53
Agnieszka
2023-11-12 14:04
daniels
czy pytając o możliwość wyłączenia kategorii produktu z fakturowania ma Pani na myśli wyłączenie jej z poziomu sklepu WooCommerce czy może o coś innego? Prosimy o doprecyzowanie pytania
2023-11-14 09:36
Małgorzata
2024-01-07 13:01
daniels
dla wybranych zamówień nie ma takiej możliwości. Można określić przy konfiguracji integracji jaki rodzaj dokumentów ma ona generować i wybrać tylko jedną opcję z dostępnych.
Na ten moment, rodzaje dokumentu jakie można wystawiać automatycznie w ramach integracji z WooCommerce to: FV VAT, FV bez VAT, Proforma, Faktura MP, Paragon, Rachunek, Faktura VAT dla firm, paragon dla osób prywatnych, Faktura VAT dla firm, bez dokumentu dla osób prywatnych.
2024-01-08 08:50
Maciej
2024-01-10 20:24
daniels
w pierwszej kolejności proszę zapoznać się z poniższym wpisem z Bazy Wiedzy dotyczącym konfiguracji numeru NIP w przypadku integracji z WooCommerce>
https://pomoc.fakturownia.pl/129838322--FAQ-Integracja-Fakturowni-z-WooCommerce#pytanie5
Jeśli wykonali Państwo poniższe kroki, następnie wykonali zamówienie testowe i dalej numer NIP nie wyświetla się na dokumencie, proszę o przesłanie zgłoszenia na adres e-mail integracje@fakturownia.pl wraz z podaniem nazwy Państwa konta w Fakturowni.
Nazwa konta znajduje się w domenie - np. www.nazwakonta.fakturownia.pl
Dodatkowo proszę o podanie przykładowego Numeru Zamówienia, w którym wystąpiła taka sytuacja.
2024-01-11 09:45
Dżony
2024-03-22 14:20
daniels
na tę chwilę nie ma takiej funkcjonalności dostępnej za pomocą naszej integracji . Obecnie pracujemy nad jej dodaniem.
Jak tylko ta opcja będzie dostępna, wszyscy nasi klienci otrzymają odpowiedni komunikat w tej sprawie.
2024-03-22 15:49
Tomasz
2024-05-15 18:19
daniels
prosimy o bezpośredni kontakt na adres e-mail integracje@fakturownia.pl wraz z podaniem nazwy Państwa konta w Fakturowni.
Nazwa konta znajduje się w domenie - np. www.nazwakonta.fakturownia.pl
W przypadku naszej integracji z WooCommerce istnieje możliwość dodania kilku połączeń z poszczególnymi sklepami internetowymi:
Z poziomu Panelu Użytkownika w Fakturowni> Ustawienia> Aplikacje/ Dodatki> E-commerce> WooCommerce> Ustawienia> przycisk w lewym górnym rogu> Dodaj nowe połączenie
2024-05-16 08:13
Vjacheslav
Szukamy rozwiązanie dopasowane do naszych potrzeb bo korzystamy Fakturownia.pl
Zasady wystawiania faktur:
1. Osoba fizyczna w Unii - stawka lokalna VAT w kraju jej zamieszkania. Procedura OSS.
2. Firma z aktywnym numerem VAT UE - 0% VAT
3. Firma bez aktywnego nr VAT UE - 23% VAT
4. Miejsce dostawy towaru poza Unię/specjalne regiony Unii typu wysp Kanaryjskich, Ceuta etc. - 0% VAT, bo to jest eksport. Bez znaczenia czy to jest os. fizyczna, czy firma.
Znamy o wtyczkach które ma WP DESK, ale oni nie mają takiej funkcionalności.
Pozdrawiam
2024-06-10 15:54
daniels
nasza integracja dostępna z poziomu Panelu w Fakturowni> Integracje i dodatki> E-commerce> WooCommerce> Ustawienia> Szczegóły, nie posiada funkcjonalności dotyczących obsługi procedury OSS, oraz generowania dokumentów w zależności od tego z jakiego kraju firma dokonuje zakupu, czy też posiada aktwyny numer VAT.
Nie posiadamy informacji na temat tego, czy inne rozwiązania dostępne na rynku połączone z Fakturownią, za pomocą naszej otwartej dokumentacji API oferują takie funkcjonalności.
W związku z tym prosimy o bezpośredni kontakt z dostawcami tych rozwiązań w celu uzyskania szczegółowych informacji.
2024-06-11 09:34
Bogusław Czepiec
2024-07-01 20:52
daniels
dziękujemy za sugestie. Na tę chwilę nie planujemy zmiany logiki działania wspomnianej synchronizacji magazynu w przypadku integracji z WooCommerce, czy też dodania nowych funkcjonalność jakim miałaby mieć rezerwacja produktu.
Przy włączonej synchronizacji magazynów, zmiana stanu przedmiotu z poziomu w Fakturowni aktualizuje również jego stan na platformie WooCommerce.
Natomiast zmiana statusu Zamówienia z poziomu WooCommerce na ten mający wygenerować dokument, przy włączonej synchronizacji powoduje utworzenie dokumentu WZ w Fakturowni i odpowiednie zejście produktu zarówno z poziomu naszego programu jak i platformy sprzedażowej.
2024-07-02 14:30
marek
2024-07-09 17:32
daniels
należy wejść w szczegóły Zamówienia z poziomu sklepu WooCommerce, zmienić status na ten mający wygenerować dokument. Następnie po prawej stronie w sekcji "Akcje: Zamówienie" kliknąć przycisk "Aktualizuj".
2024-07-10 08:22
Dodaj komentarz