Fiskator 2.3.7 – moduł do wydruków fiskalnych – instalacja i czynności poinstalacyjne
Ostatnia aktualizacja: 2023-04-17
Fiskator to moduł fiskalny umożliwiający wygodny wydruk paragonu lub faktury z dowolnego urządzenia bezpośrednio z konta w Fakturowni.
Jest kompatybilny z systemami Windows i mac OS oraz zintegrowany z różnymi urządzeniami do wydruku dokumentów fiskalnych.
Aktualny moduł fiskalny integrujący drukarkę fiskalną z Fakturownią to Fiskator w wersji 2.3.7.
W najnowszej wersji mamy możliwość komunikacji drukarki fiskalnej przez USB oraz – dodatkowo – przez Wi-Fi lub Ethernet.
Jeśli korzystasz już ze starszej wersji tego modułu, możesz zmienić go na nowszą wersję, a jeśli nie – od razu zacząć korzystać z wersji 2.3.7.
Przystąpić do pracy z najnowszą wersją Fiskatora możesz na dwa sposoby:
1. Sposób pierwszy, dzięki któremu na swój adres e-mailowy wraz z linkiem otrzymasz dodatkowo instrukcję dotyczącą instalacji nowej wersji:
- wypełnij formularz Wypróbuj za darmo przez 30 dni znajdujący się na stronie Fakturownia - Fiskator (znajdziesz tam również dodatkowe informacje na temat tego modułu), wpisując wszelkie niezbędne dane, a następnie naciśnij przycisk WYŚLIJ;

-
pobierz darmową, trzydziestodniową wersję testową programu Fiskator, korzystając z linku oraz instrukcji, które otrzymasz w odpowiedzi od Fakturowni na Twój adres e-mailowy, podany przez Ciebie w formularzu.
2. Sposób drugi, dzięki któremu od razu możesz zainstalować nową wersję:
UWAGA, aby sposób 2 zadziałał, musisz posiadać na koncie aktywną wersję próbną.
Sam(a) możesz ją pobrać, ale o aktywację poproś Zespół Supportu Fakturowni.
-
skorzystaj z linku do pobrania wersji instalacyjnej na środowiska Windows/Mac OS:
https://files1.intum.net/r/radgost/files/32523/Fiskator%20Setup%202.3.7.exe
lub
https://files1.intum.net/r/radgost/files/32523/Fiskator-2.3.7.dmg.
Po zainstalowaniu najnowszej wersji Fiskatora:
- przejdź do menu Ustawienia > Ustawienia konta;
- w zakładce Twoje konto przejdź do rozdziału Inne;
- zaznacz pole wyboru Druk na drukarce fiskalnej;
- naciśnij przycisk Zapisz;
- przejdź do zakładki Konfiguracja > Sposoby wyliczania;
- zaznacz pole wyboru Drukuj paragony zgodnie z ustawieniami kasy fiskalnej;
- naciśnij przycisk Zapisz.
Aby wydrukować paragon:
- podłącz drukarkę fiskalną ze swoim urządzeniem przy pomocy kabla USB i włącz ją;
- przejdź do zakładki KONFIGURACJA;
- dokonaj wyboru opcji w rubryce Port;
- przejdź do systemu Fakturowni i menu Ustawienia > Ustawienia konta;
- przejdź do zakładki Integracja;
- naciśnij przycisk Zobacz ApiTokeny;
- skopiuj kod autoryzacyjny API (kod danego konta składający się z dwóch członów oddzielonych znakiem “/” – kodu złożonego z 20 liter oraz cyfr i prefixu, czyli nazwy, którą można zmienić stosując się do kroków opisanych we wpisie xyz);
- wprowadź skopiowany kod do rubryki Kod autoryzacyjny API w programie Fiskator;
- wprowadź nazwę identyfikującą drukarkę w rubryce Nazwa drukarki (jest to szczególnie przydatne, gdy masz założonych kilka punktów z drukarkami);
- opcjonalnie wpisz dowolny tekst w rubryce Dodatkowy tekst na paragonie oraz Tekst na wyświetlaczu klienta (może być to część powitalna lub informacyjna dla innych klientów);
- naciśnij przycisk WŁĄCZ;
Pojawią się dwa dodatkowe pola: Wykryty protokół (Thermal lub Posnet) oraz Metoda NIP na paragonie (wykryty schemat wydruku NIP-u na paragonach obsługiwanych przez daną drukarkę).
- przejdź do swojego konta w Fakturowni;
- przejdź do zakładki Przychody > Paragony;
- wybierz paragon, który chcesz wydrukować i przejdź do jego podglądu;
- naciśnij przycisk Drukuj i wybierz opcję Drukuj na drukarce fiskalnej (jeśli wyświetla Ci się więcej niż jedna opcja, wybierz tę nazwę, która wcześniej została przez Ciebie nadana w rubryce Nazwa drukarki).

Czas oczekiwania na wydrukowanie paragonu nie powinien być dłuższy niż 10 sekund. Jeśli wynosi więcej, sprawdź, czy wszystkie kroki instruktażowe zostały wykonane przez Ciebie poprawnie. Jeśli czas oczekiwania na wydruk paragonu nadal się dłuży albo występują inne problemy w związku z naszym modułem, skontaktuj się z Fakturownią poprzez helpdesk@fakturownia.pl.
- Posent Thermal - począwszy od wersji FV EJ (2013 r.)
- Posnet Thermal XL, XL2 Online
- Posnet Trio Online
- Posnet PosPay Online
- Novitus Deon ( protokół Novitus zgodny)
- Elzab Cube
- Elzab D10/MD01
- Elzab Zeta/ MD02
- Elzab Zeta Online/ MD009
- Emar Printo 57 TE
- Emar Tempo 3
Dziękujemy za Wasze wsparcie i mnóstwo pomysłów na nowe funkcje, które nam przesyłacie. Zachęcamy do śledzenia nas na Twitterze, Facebooku, Podcaście oraz Instagramie.
Powrót
Komentarze
Joanna Białecka
2020-01-30 15:39
jarek
dziękuje za wiadomość. Informacja na to pytanie została udzielona w korespondencji mailowej. Dalszą korespondencja będzie prowadzona w tamtym wątku.
Pozdrawiam
2020-02-03 12:27
Marcin
2020-02-03 19:23
jarek
dziękujemy za przesłanie wiadomości. Odpowiedź na Państwa pytanie zostanie udzielona w korespondencji prowadzonej przez Państwa z innym operatorem w tej samej sprawie.
W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji.
2020-02-07 12:35
Piotr
2020-07-06 20:28
jarek
tak, moduł umożliwia również przesłanie żądania wydruku na drukarce fiskalnej faktury. Możliwość samego wydruku zależna jest jednak również od możliwości drukarki fiskalnej.
Udostępniamy moduł fiskator dla potrzeba testów na okres 30 dni. W celu przetestowania modułu prosimy o przesłanie zgłoszenia drogą mailową na adres mailowy info@fakturownia.pl podając w treści wiadomości adres mailowy konta, który służy do logowania, na którym będą odbywać się testy.
W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji.
2020-07-08 14:53
Julita
2020-08-25 15:48
jarek
dziękujemy za przesłanie wiadomości. W celu sprawdzenia czy moduł będzie poprawnie działał z konkretnym modelem drukarki prosimy o przesłanie zgłoszenia na info@fakturownia.pl z prośbą o moduł fiskator do testów podając adres mailowy konta, na którym będzie testowany.
Po otrzymaniu wiadomości przekażemy link do pobrania modułu wraz z instrukcją instalacyjną na okres 30 dni.
W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji.
2020-08-27 14:24
Paweł
2020-08-29 14:06
jarek
do fiskalizacji paragonu konieczne jest posiadanie drukarki fiskalnej. Moduł fiskator umożliwia przesłanie żądania wydruku na drukarce fiskalnej dokumentu ,,Paragon" utworzonego w programie fakturownia.pl.
Więcej na temat samego modułu w linku do oferty: https://fakturownia.pl/drukarki-fiskalne
W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji.
2020-08-31 13:32
Jaroslaw Stadnik
2021-03-02 15:44
jarek
dziękujemy za informację. Państwa zgłoszenie w temacie trudności połączenia ze wspomnianą drukarką jest analizowane w zadaniu utworzonym na podstawie Państwa zgłoszenia w innej korespondencji.
Dalsze informację w zgłaszanej sprawie będą przekazane w odpowiedzi na wcześniejszą korespondencję po otrzymaniu odpowiedzi od programisty analizującego zgłoszenie.
W przypadku dodatkowych pytań, jestem do dyspozycji.
2021-03-02 16:38
marek
2021-04-06 23:36
piotr.wajs
na ten moment moduł fiskalny nie obsługuje wydruków faktur marża ze stawkami F i G (zero techniczne).
Pozdrawiam,
Piotr
2021-04-07 08:15
Krystian Psiuk
Proszę o informacje na temat możliwości podłączenia drukarki fiskalnej Elzab Zeta Online produkcji firmy Elzab S.A. z Zabrza do systemu fakturownia.pl
2021-06-14 12:30
lukaszs
Warunkiem prawidłowej pracy modułu Fiskator jest posiadanie przez drukarke fiskalną oryginalnego protokołu Posnet lub Thermal.
Moduł można bezpłatnie przetestować przed zakupem przez okres 30 dni.
Pozdrawiam,
Łukasz
2021-06-14 12:38
Marta
2021-07-29 14:20
piotr.wajs
Dzień dobry,
na ten moment moduł fiskalny nie obsługuje wydruków faktur marża ze stawkami F i G (zero techniczne).
Pracę w tym zakresie są w planach. Początek prac przewidziany jest jeszcze w tym roku kalendarzowym.
Pozdrawiam,
Piotr
2021-07-29 14:27
Michał Podbielski
Czy istnieje możliwość seryjnego zafiskalizowania faktur np z wybranej serii ?
2021-08-20 15:03
jarek
dziękuje za kontakt. Jeżeli Państwa pytanie odnosi się do drukowania dokumentów z określonej numeracji to po wyszukaniu odpowiedniego działu na liście faktur do którego ten wzór numeracji jest przypisany będą mogli Państwo po zaznaczeniu dokumentów na liście skorzystać z funkcji grupowego drukowania paragonów za (Drukuj > Drukuj paragon fiskalny )
W przypadku dodatkowych pytań, pozostaje do dyspozycji.
2021-08-20 15:24
Janusz
2021-08-21 13:03
lukaszs
Nie posiadamy listy preferowanych urządzeń. Warunkiem prawidłowej pracy modułu Fiskator jest posiadanie przez drukarke fiskalną oryginalnego protokołu Posnet lub Thermal.
Pozdrawiam,
Łukasz
2021-08-23 11:53
Marcin
2021-09-01 11:37
michalb
posiadamy możliwość wykorzystania urządzenia Pospay formy Posnet, ale tylko w obrębie drukowania paragonów fiskalnych przy użyciu modułu Fiskator. Nie oferujemy integracji z terminalem.
Pozdrawiam,
Michał.
2021-09-01 14:06
Marcin
2021-09-27 20:03
Kacper_Seta
proszę o informację, czy problem występuje zarówno na protokole Thermal jak i Posnet? Proszę zmienić protokół na drukarce fiskalnej i sprawdzić, czy wydruk uda się.
Jeśli problem nadal będzie występował, proszę przesłać zgłoszenie na info@fakturownia.pl, podając adres e-mail, na który założone jest konto w Fakturowni oraz załączając zrzut ekranu błedu i plik renderer.log, który można znaleźć w Fiskatorze w zakładce Rejestr zdarzeń -> Otwórz katalog.
Pozdrawiam
Kacper
2021-09-28 09:30
Rafał
2021-11-28 08:03
Kacper_Seta
Fiskator współpracuje z drukarkami fiskalnymi pracującymi na protokole Thermal lub Posnet.
Proszę zweryfikować, czy dana drukarka ma dostępny przynajmniej jeden z tych protokołów komunikacyjnych. Jeśli tak, będzie mogła współpracować z Fiskatorem.
Pozdrawiam
Kacper
2021-11-29 09:30
Polaczenie po WiFi w MacOS
2022-01-05 22:02
Sergiej
jaki port mam wskazać przy połączeniu drukarki po /wi/fi w MacOS?
2022-01-05 22:04
Kacper_Seta
adres IP oraz port drukarki należy odnaleźć w Ustawieniach drukarki fiskalnej. Jeśli nie są Państwo pewni jak takie informacje odnaleźć w drukarce, proszę skontaktować się z serwisem drukarek fiskalnych.
Pozdrawiam
Kacper
2022-01-07 09:39
Sergiej
serwis stwierdził ze podany IP oraz wprowadzony według danych serwisu port: 6666 są prawidłowe. sprawdzenie przez ping pokazuje ze komputer widzi drukarkę. Testy połączenia online wykonane na drukarce wykazują pomyślne połączenie z serwerami fiskalnymi. Wszystkie testy wykonane przy połączeniu przez WiFi.
Fiskator wciąż nie widzi drukarki...
2022-01-10 14:31
Sergiej
2022-01-10 14:35
Sergiej
Z góry dziękuję.
2022-01-10 14:41
piotr.wajs
informuje, że obsługa zer technicznych (stawek F i G została wdrożona do systemu)
Chcąc móc wydrukować taki paragon fiskalny do transakcji marża należy zdeklarować stawki podatków zer technicznych w systemie.
Wchodzimy w zakładkę Ustawienia> Ustawienia konta> Konfiguracja> Sposoby wyliczania> Obsługa zera technicznego.
Mamy do wyboru obsługę stawki F dla Towarów (produktów) i G dla usług.
lub odwrotnie G dla Towarów (produktów) i F dla usług.
Następnie na nowo tworzonym paragonie wybieramy stawkę “nie wyświetlaj”. Stawka ta nie będzie widoczna na paragonie systemowym. Odpowiednia litera stawki pojawi się na wydruku fiskalnym.
Opis merytoryczny na stronie pomocy pojawi się wkrótce.
Pozdrawiam,
Piotr
2022-04-28 09:53
Dominika
proszę o informację jak najlepiej uruchamiać fiskator. Po włączeniu aplikacji wyskakuje białe tło i nic więcej. Po wielokrotnym odświeżaniu udaje się go prawidłowo włączyć.
Problem pojawia się za każdym razem. Screen w załączeniu.
2022-07-17 10:30
jarek
dziękujemy za wiadomość. Państwa zgłoszenie jest analizowane, odpowiedź na nie będzie udzielona w innej korespondencji w zgłoszonej sprawie.
W przypadku dodatkowych pytań, pozostaje do dyspozycji.
2022-07-19 14:11
Łukasz
2023-01-05 11:36
jarek
zmiana nazwy wystawcy określonego na paragonie, powinno być możliwe w ustawieniach samego urządzenia fiskalnego. Jednak w tym celu konieczny jest kontakt z serwisem danego urządzenia w celu ustalenia czy dany model posiada możliwość zmiany danych wystawcy.
W funkcjach dostępnych w programie fakturownia.pl ani w module fiskator nie ma możliwości zmiany tego parametru.
W przypadku dodatkowych pytań, pozostaje do dyspozycji.
2023-01-05 13:31
anonim
2023-01-05 13:46
Łukasz
W programie fiskator jest dodatkowe pole tekstowe na paragonie, nie drukuje się to na paragonie, co zrobić ?
2023-01-16 11:05
lukaszs
dziękuję za wiadomość. Z jakiej drukarki Państwo korzystacie i na jakim protokole działa?
Odpowiedź proszę przesłać na adres info@fakturownia.pl
Pozdrawiam,
Łukasz
2023-01-17 12:36
Mikołaj
2023-01-23 23:53
lukaszs
tak, aby fiskator działał na dwóch komputerach dla jednego konta należy wykonać następujące czynności:
Komputer A ma podłączoną drukarkę A, wiec trzeba na nim uruchomić fiskator, znaleźć port A drukarki A . Nazwać drukarkę A w fiskatorze i wpisać api token.
Token będzie ogólny, ponieważ podłączają Państwo obie drukarki do jednego konta w Fakturowni.
Następnie Komputer B ma podłączoną drukarkę B, wiec trzeba na nim uruchomić fiskator znaleźć port B drukarki B. Nazwać drukarkę B w fiskatorze i wpisać api token.
Dziękuję za kontakt.
Pozdrawiam,
Łukasz
2023-01-24 12:53
Michał
2023-01-30 18:45
jarek
dziękujemy za komentarz. Odnośnie opisanego w nim zgłoszenia została udzielona odpowiedź w osobnej korespondencji podając przyczynę przedłużającej się analizy .
Zgodnie z udzieloną informacją, drukarka fiskalna na przesłane żądanie nie odpowiada żadnym błędem. Powoduje to trudności z zlokalizowaniem przyczyny braku wydruku paragonu na urządzeniu .
Nasz dział programistów próbuje ustalić przyczynę takiego stanu rzeczy.
Operator prowadzący zgłoszenie jak tylko uzyska dodatkowe informacje niezwłocznie przekaże je w prowadzonej z Pana korespondencji.
W przypadku dodatkowych pytań, pozostaje do dyspozycji.
Pozdrawiam .
2023-02-02 17:08
Tomasz
1. Program nie uruchamia się automatycznie przy uruchamianiu komputera, a z instrukcji wynika, że powinien. Nawet ręczne wprowadzenie do rejestru autostart, uruchamia program, ale nie połączenie z drukarką, które trzeba inicjować ręcznie przyciskiem w Fiskatorze "włącz" .Jest to uciążliwe, bo trzeba wykonywać dodatkowe czynności po włączeniu komputera, a nie zawsze się o tym pamięta. Czy macie jakiś pomysł, jak poradzić sobie z tym problemem?
2. Wnioskuję po przejrzanych logach Fiskatora (Windows 11), że drukarka systematycznie (co 10 sek.) odpytuje o status drukarki. Faktycznie wejście w menu drukarki powoduje komunikat (screen: 1), co jest logiczne, gdyż drukarka jest w trybie menu. Jednak wyjście z trybu menu, już nie cofa komunikatu i nie powoduje status "ready". Jest to problematyczny przy codziennym wydruku raportu dobowego, gdzie trzeba potem WYŁACZYĆ i WŁĄCZYĆ usługę w Fiskatorze.
Dalej załącza się już komunikat (screen: 2) i wtedy znów trzeba restartować Fiskatora.
Proszę o sugestie rozwiązania tych problemów. Pozdrawiam
2023-04-12 17:13
Kacper_Seta
1. Niestety nie ma możliwości automatycznego włączenia Fiskatora po uruchomieniu komputera. Nawet jeśli program zostanie dodany do autostartu, po otworzeniu aplikacji, trzeba kliknąć "Włącz" w Fiskatorze.
2. Zgadza się, Fiskator odpytuje konto w Fakturowni, czy były zlecane wydruki fiskalne. Przy przejściu drukarki w tryb menu, występuje błąd komunikacji, przez co Fiskator rozłącza się. W takim wypadku należy ponownie włączyć Fiskator.
Pozdrawiam,
Kacper
2023-04-14 15:51
Dodaj komentarz